ترویج فرهنگ قرآن و برنامه‌ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در وزارت علوم
کد خبر: 3500738
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
وزیر علوم خبر داد:

ترویج فرهنگ قرآن و برنامه‌ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در وزارت علوم

گروه دانشگاه: محمد فرهادی در دیدار با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بیان کرد: ترویج فرهنگی قرآنی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از اقدامات این وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی با ارائه گزارش عملكردی از وزارت علوم گفت: نزدیک به چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی ـ کاربردی و پیام نور تحصیل می‌كنند.
در این دیدار كه ظهر امروز در دفتر آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی انجام شد، فرهادی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 800 واحد آموزش عالی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: از این جمعیت دانشجویی اکنون نزدیک به 100 هزار نفر از این جمعیت دوره‌های دکتری را سپری می‌کنند.
وی با اشاره به افزایش پنج دانشگاه بین‌المللی كشور به 14 دانشگاه افزود: نزدیک به 76 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند که 35 هزار نفر از این استادان در دانشگاه‌های دولتی عضو هستند و 200 نفر از آنان به عنوان استادان برتر جهان شناخته شده‌اند.
وزیر علوم با تأکید بر اینکه 167 مرکز رشد و 38 پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارد، گفت: نزدیک به چهار هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که در میان آن‌ها 700 شرکت در پارک‌های علم و فناوری سازماندهی شده‌اند.
وی با بیان اینکه تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: دوری از مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم بر اساس سیاست‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی، آموزش عالی مبنی بر آموزش‌های کاربردی را در جامعه افزایش دهیم.
فرهادی یادآور شد: ترویج فرهنگی قرآنی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها،‌ اجرای طرح نهضت رضوی با برگزاری 29 جشنواره فرهنگی در دانشگاه‌های مختلف، برگزاری اردوهای راهیان نور برای یک میلیون دانشجو در سال جاری، افزایش تشکل‌های فرهنگی دانشجویی و برنامه‌ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقدامات این وزارتخانه است.
وزیر علوم در پایان سخنان خود با بیان اینکه شناسایی آسیب‌های اجتماعی مورد توجه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، تصریح کرد: شورای پژوهش از سال گذشته تشکیل شده که در این راستا مراکز پژوهشی علوم انسانی و نشریات آن در حال افزایش است.
captcha