مرمت دروازه قرآن به تصویب رسید
کد خبر: 3490143
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

مرمت دروازه قرآن به تصویب رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در تشریح اولویت‌های قرآنی این شورا در سال جاری، احداث فرهنگسراهای قرآنی در محلات، حمایت از فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و مرمت و تبدیل دروازه قرآن به موزه را از جمله این اولویت‌ها برشمرد.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به اولویت‌های قرآنی که در سال جاری برای سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به جایگاه معنوی شهر مقدس شیراز ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم آموزه‌ها و فرهنگ قرآنی را در سطح جامعه ترویج دهیم.
وی با تأکید بر اینکه این مهم در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد و به جد دنبال می‌شود، افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری ساخت فرهنگسراهای قرآنی در محلات شیراز است که بدین منظور در قریب 8 محله شیراز این فرهنگسراها را در دو طبقه یک طبقه مخصوص سرای محله و دیگری قرآنسرا احداث می‌کنیم.
تخصیص 2 میلیارد تومان جهت احداث قرآنسرا
هاجری با بیان اینکه در این فرهنگسراها، فعالیت‌های قرآنی برای کودکان و بزرگسالان انجام شده و بسته‌های قرآنی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، گفت: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که ما در دستور کار داریم، حمایت جدی از فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی مساجد است که برای این دو کار یعنی هم احداث فرهنگسرای قرآنی و هم حمایت از این کانون قریب 2 میلیارد تومان بودجه  اختصاص داده‌ایم.
برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و ساخت موزه قرآن از دیگر برنامه‌هایی بود که وی از آن‌ها نام برد و گفت: همچنین در شورای اسلامی شهر شیراز ترمیم و مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن به تصویب رسیده است و علاوه بر این محوطه درونی آن نیز به موزه تبدیل خواهد شد.
در هر منطقه شهرداری شیراز 3 مسجد یا حسینیه احداث می‌شود
وی در ادامه با تصریح اینکه ما همچنین از احداث مکان‌های مذهبی نیز استقبال می‌کنیم، گفت:‌ در این راستا ما به مناطق 10 گانه شهرداری شیراز تکلیف کردیم تا هر کدام در سال جاری 3 مسجد یا حسینیه را در مناطقی که فاقد اماکن مذهبی احداث کنند و با این احتساب 30 مسجد جدید در سال جاری در شیراز ساخته می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در پایان گفت: برای احداث این 30 مسجد ما فعلاً در گام نخست قریب 6 میلیارد تومان را درنظر گرفته‌ایم.
captcha