رد یک پیشنهاد قرآنی از سوی هیئت رئیسه مجلس
کد خبر: 3489759
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
در جریان رسیدگی به لایحه بودجه صورت گرفت؛

رد یک پیشنهاد قرآنی از سوی هیئت رئیسه مجلس

گروه سیاسی: در جریان بررسی لایحه بودجه 95، هیئت رئیسه مجلس از طرح پیشنهاد اختصاص نیم‌درصد از اعتبارات شرکت‌ها و مؤسسات دولتی غیر زیان‌ده به طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم به دلیل مخالفت با اصل 47 قانون اساسی ممانعت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی پیشنهادات مربوط به لایحه بودجه 1395 پیشنهاد لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در رابطه با اختصاص اعتبار برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم را مورد بررسی قرار داد.
در این پیشنهاد آمده بود، نیم‌درصد از اعتبارات شرکت‌هاو مؤسسات دولتی غیر زیان‌ده به استثناء فصول یک و شش، در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم مورد نظر رهبر معظم انقلاب از طریق صندوق توسعه مشارکت‌های قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی هزینه می‌شود.
احمد توکلی، منتخب مردم تهران در مجلس با استناد به اصل 47 قانون اساسی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به شکلی تأسیس می‌شوند که بودجه در آنها تعریف دیگری دارد و نمی‌توان از آنها برای بودجه عمومی کشور استفاده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت نیز ضمن تشکر از تلاش‌های رئیس فراکسیون قرآن و عترت برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، اخطار احمد توکلی را وارد دانست و گفت: پیشنهاد مطرح شده جزو بخش درآمدی است و قابل طرح نیست.
وی افزود: با این پیشنهاد از منابع شرکت‌های دولتی برداشته و به بودجه عمومی کشور اضافه می‌شود که بر این اساس اخطار آقای توکلی وارد است
.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۸:۳۸
0
0
واقعا جای تاسف داره در راستای نشر علوم قرآنی مشکل پول و دعوا بر سر آن است مسئولین چه میکنند
captcha