باید از ظرفیت رسانه در راستای ترویج نماز استفاده کرد
کد خبر: 3475755
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام چراغی‌پور:

باید از ظرفیت رسانه در راستای ترویج نماز استفاده کرد

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه باید از ظرفیت رسانه در راستای ترویج نماز استفاده کرد گفت: نقش مهم رسانه‌ در عملیاتی کردن رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره نماز قابل ‌انکار نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره نماز و رسانه که در سالن جلسات استانداری ایلام برگزار شد اظهار کرد:  باید از ظرفیت رسانه در راستای ترویج نماز استفاده کرد.
 وی افزود: مقام معظم رهبری همواره به اهتمام در اقامه نماز و اینكه همه بخش‌های حكومتی مانند آموزش و پرورش، صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌ها و مراكز تولید سینمایی و رسانه‌ها که باید در این خصوص فعال باشند و نماز را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند، تأکید كرده‌اند.
 چراغی‌پور با بیان اینکه نقش مهم رسانه‌ در عملیاتی کردن رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره نماز قابل ‌انکار نیست اضافه کرد: رسانه‌ها فن‌آوري‌ عظيمي‌ هستند كه‌ دنياي‌ ما را به‌ تسخير خود درآورده‌اند و پس‌ از خانه‌ و مدرسه‌‌، بر روح‌ كودک‌ و نوجوان و دیگر اقشار مختلف مردم تأثیرگذار هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها از نخستين‌ دوران‌ زندگي‌ تا پايان‌ حيات‌ انسان‌، به‌ عنوان‌ عامل‌ آموزنده‌ و تأثیرگذارند‌ بسيار قوي‌ نقش‌ دارند و بنابراين‌، ظهور رسانه‌ها، تولد دنياي‌ تازه‌اي‌ است‌ كه‌ بدون‌ توجه‌ به‌ آثار تربيتي‌ آن‌، توفيق‌ در آموزش‌ و گرايش‌ به‌ نماز امكان‌پذير نيست‌.
وی ادامه داد: در این راستا ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ستاد اقامه نماز استان ایلام با همکاری خبرگزاری شبستان دفتر نمایندگی استان ایلام در راستای ترویج فرهنگ متعالی نماز در بین اقشار مختلف و همچنین به منظور ایجاد انگیزه در بین اهالی رسانه و گسترش فرهنگ نماز و تجلیل از فعالیت‌های صورت گرفته در این عرصه، جشنواره استانی نماز و رسانه را برگزار کرده است.
چراغی‌پور موضوعات این جشنواره را نماز، همدلی و هم‌زبانی- نماز، مسائل و آسیب‌های اجتماعی- نماز، فرهنگ اسلامی و دینی- بٌعد فرهنگی نماز- ترویج فرهنگ نماز- مسجد و نماز- رسانه و ترویج فرهنگ نماز- نماز و سیاست- نماز، علم و تحصیل - نماز و معنویت و بخش آزاد عنوان کرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های گزارش و خبر، مقاله، یادداشت و مصاحبه برگزارشد گفت: فراخوان این جشنواره از آبان ماه سال جاری در بین رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری استان اعلام و توزیع شد.
وی، در پایان خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 5 بهمن سال جاری بوده که در نهایت حدود 150 اثر از 35 رسانه استان در بخش‌های مختلف مکتوب، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در پایان با رای هیئت‌داوران 10 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.
captcha