«وظیفه مسلمانان در برابر قرآن»؛ محور خطبه‌های نماز جمعه آینده مصر
کد خبر: 3473101
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

«وظیفه مسلمانان در برابر قرآن»؛ محور خطبه‌های نماز جمعه آینده مصر

گروه بین‌الملل: وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر با صدور اطلاعیه‌ای، محور خطبه‌های نماز جمعه‌ آینده، 23 بهمن‌ماه، در شهرهای مختلف این کشور را «وظیفه مسلمانان در برابر قرآن» اعلام کرد.

«وظیفه مسلمانان در برابر قرآن»؛ محور خطبه‌های نماز جمعه آینده مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «أخبار مصر»، وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر دیروز، 16 بهمن‌ماه، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محور خطبه‌های نماز جمعه آینده در سراسر مصر «وظیفه مسلمانان در برابر قرآن» است.

بر اساس این اطلاعیه، «قرآن کریم، معجزه جاوید اسلام»، «جایگاه و فضائل قرآن»، «جایگاه قرآنیان در دنیا و آخرت»، «وظیفه مسلمانان در برابر قرآن کریم»، «تکریم قرآن و تدبر در آیات آن»، «رعایت آداب قرائت قرآن» و «آراسته‌شدن به اخلاق قرآنی» محورهای خطبه‌های نماز جمعه آینده در سراسر مصر خواهد بود.

وزارت اوقاف مصر در این بیانیه اعلام کرد: انگیزه اعلام «وظیفه مسلمانان نسبت به قرآن» به‌عنوان محور خطبه‌های نماز جمعه، مقابله با تحریف غلوکنندگان و کسانی است که تلاش می‌کنند قرآن را با هدف خدمت به اغراض سیاسی و ایدئولوژیک خود تفسیر کنند.

در این بیانیه آمده است: امت اسلام باید الفاظ و معانی قرآن را از علمای متخصص مورد اعتماد و کسانی که آموزه‌های صحیح دین و اسلام راستین را به مردم آموزش می‌دهند و آن را برای توجیه اهداف و اغراض خود به کار نمی‌گیرند، فرا بگیرند.

وزارت اوقاف مصر در این بیانیه با اشاره به نیاز جهان معاصر به هدایت‌گری قرآن، افزود: بحران کنونی جهان، بحران اخلاقی است و کتابی وجود ندارد که همانند قرآن کریم به مکارم و ارزش‌های اخلاقی دعوت کرده باشد.

این بیانیه در پایان تأکید کرد: اگر امروزه خطای بزرگ مسلمانان دوری از اخلاق قرآنی است، پس واجب‌ترین وظیفه آنها نیز بازگشت به اخلاق عملی قرآن است.

captcha