تجمع مردم تهران در اعتراض به اعدام شیخ نمر برگزار شد
کد خبر: 3464272
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

تجمع مردم تهران در اعتراض به اعدام شیخ نمر برگزار شد

گروه سیاسی: تجمع مردم تهران در اعتراض به اعدام شیخ باقرالنمر توسط رژیم آل سعود، عصر امروز در میدان فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پی اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر از سوی رژیم آل سعود، تجمع اعتراض‌آمیز اقشار مختلف مردم تهران عصر امروز، یک‌شنبه، 13 دی‌ماه در میدان فلسطین برگزار شد.
در این تجمع مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تهران با سربند «لبیک یا روح‌الله» و «هیهات من الذله» شعارهای اعتراضی سردادند.
تجمع‌کنندگان با شعار «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر آل سعود» پیوند حکام آل سعود با جریان‌های استکباری و صهیونیستی و حمایت غرب از جنایات آل سعود را محکوم کردند.
در این تجمع همچنین مردم انقلابی شعار «حسین حسین شعار ماست؛ شهادت افتخار ماست»، «حزب‌الله می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد» و «حزب‌الله بیدار است، از آمریکا بیزار است» بار دیگر بر مواضع انقلابی خود تأکید کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در این تجمع، در سخنانی اظهار کرد: تاریخ اسلام و تاریخ شیعه نشان داده است که «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا».
وی افزود: شیخ نمر زنده است و ما تازه آنها را به دست آورده‌ایم.
وی گفت: این وقایع امتحان‌ها و ابتلائاتی است تا امت اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند.
وی با اشاره به جنایات آل سعود در منا و یمن و نیز اعدام شیخ نمر، از دولت خواست تا واکنش‌های مقتدرانه‌تری نسبت به سیاست‌های آل سعود داشته باشد.
وی در ادامه به همراهی غرب با جنایات آل سعود اشاره کرد و گفت: آل سعود دستورات سرویس‌های آمریکا و انگلیس را که به آنها دیکته شده را انجام می‌دهد و این اقدام اوج دشمنی دنیای استکبار و صهیونیست با حقیقت و قدرت اسلام و بیداری اسلامی است.
در این تجمع، سیدمهدی حسینی از مداحان اهل بیت(ع) اشعاری در منقبت شیخ نمر و جریان مقاومت سرود.
یادآور می‌شود پیش از این استانداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: بنا به درخواست تعدادی از تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی، تجمعی اعتراض‌آمیز امروز، یک‌شنبه، 13/10/94 رأس ساعت 15 در میدان فلسطین برپا خواهد شد که معترضین می‌توانند برای اعلام اعتراض خود در آن حضور به هم رسانند.
بنابراین گزارش، شیخ باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان روز گذشته به همراه 46 نفر دیگر از زندانیان به دلیل آنچه از سوی وزارت کشور عربستان مسائل امنیتی عنوان شده بود، اعدام شد.
captcha