قطعاً از احداث كلينيك‌هاي معنويت درماني حمايت مي‌كنيم/ افزايش تعداد سلامتكده‌هاي طب سنتي در كشور
کد خبر: 3462654
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
خدادوست در گفت‌وگو با ايكنا:

قطعاً از احداث كلينيك‌هاي معنويت درماني حمايت مي‌كنيم/ افزايش تعداد سلامتكده‌هاي طب سنتي در كشور

گروه اجتماعي: معاون طب سنتي وزارت بهداشت با بيان اينكه نخستين كلينيك معنويت درماني در شيراز راه‌اندازي مي‌شود، گفت: ما قطعاً از احداث اين كلينيك‌ها حمايت خواهيم كرد.

محمود خدادوست، معاون طب سنتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، در پاسخ به اينكه آيا در حاشيه سلامت‌كده‌هاي طب سنتي در كشور، كلينيك‌هاي معنويت درماني نيز احداث خواهد شد؟ گفت: بله نخستين كلينيك معنويت درماني در شيراز راه اندازي خواهد شد و ما قطعاً از احداث اين كلينيك‌ها حمايت خواهيم كرد.

تعداد سلامتكده‌هاي طب سنتي در كشور به 40 عدد خواهد رسيد
وي همچنين به فعاليت سلامتكده‌هاي طب سنتي در كشور اشاره كرد و افزود: هم اكنون 20 سلامتكده طب سنتي تحت پوشش دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در كشور در حال فعاليت هستند و بناست 20 سلامتكده طب سنتي ديگر نيز به دستور وزير بهداشت در كشور احداث شود.
خدادوست با بيان اينكه اعتبار احداث اين سلامتكده‌ها از محل اعتبارات وزارت بهداشت تأمين خواهد شد، گفت: با اين احتساب تعداد سلامتكده طب سنتي در كشور به 40 سلامتكده خواهد رسيد.

توجه به مباحث سبك زندگي در سلامتكده طب سنتي  
معاون طب سنتي وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكي ابراز كرد: يكي از اين سلامتكده‌ها در شيراز احداث خواهد شد و بناي آن حداقل 1600 متر مربع با معماري سنتي و ايراني ـ اسلامي احداث مي‌شود.
وي ادامه داد: همچنين در اين سلامتكده فضاهاي فرح‌بخش نيز درنظر گرفته شده است تا كساني كه به اين سلامتكده مراجعه مي‌كنند تنها بيماران نباشند بلكه افراد سالم نيز هم براي اصلاح مزاج و هم سبك زندگي خود به اين سلامتكده‌ها مراجعه كنند.
captcha