حاکمیت اخلاق قرآنی راه نفوذ دشمن را مسدود می‌کند
کد خبر: 3462075
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
معاون سیاسی استاندار تهران:

حاکمیت اخلاق قرآنی راه نفوذ دشمن را مسدود می‌کند

گروه سیاسی: سیدشهاب‌الدین چاوشی با بیان اینکه باید اخلاق قرآنی را خط مشی خود قرار دهیم، اظهار کرد: اگر اخلاق قرآنی در جامعه پیاده شود راه نفوذ بر دشمن بسته می‌شود.

سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر ضرورت هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن و مقابله با نفوذ در شرایط کنونی، اظهار کرد: نفوذ مسئله قدیمی است و برای امروز نیست اما اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسئله تأکید دارند، برای این است که در شرایط کنونی هوشیاری خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ما باید برای گسترش اندیشه و فکر اسلام و معارف قرآنی تلاش کنیم تا راه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

چاوشی تصریح کرد: به نظر من مهم‌ترین راه بسته شدن نفوذ دشمن انس و آشنایی با فرهنگ قرآن است؛ اگر اخلاق قرآنی در جامعه پیاده شود راه نفوذ بر دشمن بسته می‌شود.

وی گفت: اگر بخواهیم راه نفوذ را سد کنیم همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ‏ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّارِ وَ هُوَ الدَّلِیلُ یَدُلُّ عَلَى خَیْرِ سَبِیلٍ» (هر گاه آشوب‌ها چون شب تار شما را فرا گرفت به قرآن رو آورید زیرا آن است شفیعى که شفاعتش پذیرفته است و گزارش‌دهنده است از بدی‌ها که گفته‏‌اش تصدیق شده است؛ هر که آن را پیشواى خود کرد به بهشتش رهبرى کند و هر که آن را پشت سر خود قرار دهد به دوزخش کشاند، و قرآن راهنمایى است که به بهترین راه‌ها راهنمایى کند).

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: باید به قرآن برگردیم و از قرآن تبعیت کنیم و اخلاق قرآنی را خط مشی خود قرار دهیم؛ وقتی کلام قرآن و پیامبر در جامعه حاکم باشد، هوشیاری و بصیرت ما افزایش پیدا می‌کند و راه نفوذ بر دشمن و شیاطین بسته می‌شود.

captcha