جرم جامعه پزشکی ایران کمترین میزان را در مقایسه با کشور‌های دیگر دارد
کد خبر: 3453727
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
سردار مؤمنی:

جرم جامعه پزشکی ایران کمترین میزان را در مقایسه با کشور‌های دیگر دارد

گروه سلامت: جانشین فرمانده ناجا در کنگره دست‌آوردهای پزشکی ایران سلامت روان را یکی از عوامل کاهش جرم در جامعه خواند و بر تعامل نیروی انتظامی برای کاهش جرم در میان پزشکان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سردار سرتیپ پاسدار اسکندر مؤمنی، جانشین فرماندهی‌ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کنگره‌‌ دست‌آورد‌های پزشکی ایران با بیان اینکه تاکنون وضعیت سلامت و امنیت کشور خوب بوده است اظهار کرد: اما این دوحوزه به دلیل ماهیت‌ ویژه آنها مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: سلامت و امنیت دارای این ویژگی بوده که در صورت کاهش یا نبود آن احساس می‌شوند شاید این غفلت به دلیل همین وضعیت خوب امنیت و سلامت باشد.

مؤمنی با اشاره به دست‌آوردهای ایران در حوزه پزشکی عنوان کرد: زمانی ایران پزشک از خارج کشور وارد می‌کرد اما در حال حاضر در قالب توریسم سلامت بهترین خدمات را به خارجی‌ها ارائه می‌دهیم.

نرخ جرم در میان پزشکان ایرانی بسیار پایین است
جانشین فرمانده ناجا در ادامه به بحث جرم در میان پزشکان پرداخت گفت: نرخ جرم در میان جامعه پزشکی یا برعلیه آنها بسیار پایین‌تر سایر کشور‌های دنیا است.

وی ادامه داد: همانطور که در رابطه با سلامت نقش پیشگیری بسیار مهم است در حوزه امنیت پیشگیری از بروز جرم نیز بسیار مهم است و ما باید این مسأله را در جامعه پزشکی مد نظر قرار دهیم زیرا به دلیل رقابت‌های موجود در میان پزشکان ممکن است بروز جرم رخ داده و به دلیل حساس بودن شغل آنها سریعا در جامعه نیز این جرم منتشر شود.

مؤمنی اعلام کرد: نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم در میان پزشکان آماده هرگونه تعامل با نهاد‌های ذی ربط در این حوزه است.

سلامت یک بستر است نه یک بخش
این مسئول انتظامی کشور با تأکید بر سلامت روان در پیشگیری از وقوع جرم در کشور اظهار کرد: اگر مردم دغدغه داشته باشند روی سلامت روان و تن آنها تأثیرات بدی را بر جای می‌گذارد مسئولان باید سلامت یک بستر ببیند نه یک بخش، ما باید یک بستر مناسب برای سلامت روان افراد فراهم کنیم تا بتوانیم از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کنیم.

کاهش تلفات رانندگی در ایران

فرمانده سابق پلیس راهور کشور در پایان با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی به عنوان یکی از عوامل تأثیر گذار در مرگ و میر یادآور شد: در سال‌های 84 و 85 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 30 نفر درتصادفات رانندگی کاهش پیدا می‌کرد این درحالیست که اکنون این عدد به زیر 7 رسیده است در حالیکه میانگین جهانی 7نفر است.

captcha