راه‌اندازی موزه قرآن در شورای اسلامی شهر شیراز/ فضاسازی‌های موزه در حال انجام است
کد خبر: 3447076
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
یقطین به ایکنا خبر داد:

راه‌اندازی موزه قرآن در شورای اسلامی شهر شیراز/ فضاسازی‌های موزه در حال انجام است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی یک موزه قرآن یا نسخ خطی قرآن در ساختمان این شورا خبر داد.

زهرا یقطین،‌ نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه آیا بنا نیست که موزه قرآن و یا نسخ خطی قرآن کریم همانند موزه ملی قرآن، در سومین حرم اهل بیت(ع) احداث شود؟ گفت: قریب 3 ماه است که بحث راه‌اندازی موزه قرآن در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شده است.
وی افزود: در ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز به‌عنوان فضای موزه‌ای ساخته شده است که در اختیار این شوراست و این فضا از همان ابتدا مصوب شد که تبدیل به موزه قرآن شود.
یقطین عنوان کرد: ما از همان ابتدا که در ساختمان جدید شورای اسلامی شهر شیراز مستقر شدیم بنا داشتیم که این فضا به عنوان موزه قرآن مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما هنوز بررسی نکرده‌ایم که چه مواردی و چه نوع قرآن‌هایی در این موزه نگهداری و به نمایش گذاشته شود.
عضو کمیسیون بودجه و برنامه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سازه این موزه ساخته شده است، گفت: فضاسازی‌های این موزه هم‌اکنون در حال انجام  است.
وی با یادآوری اینکه البته ما در شیراز یک موزه نسخ خطی قرآن کریم را در مرکز منطقه‌ای علوم اسلامی داریم که ویژه  عموم مردم نیست، گفت: موزه‌ای که در شورای شهر شیراز ساخته می‌شود ویژه عموم مردم است ضمن اینکه در نزدیکی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز قرار دارد و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) به راحتی می‌توانند از این موزه دیدن کنند.
یقطین در پایان با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم برای بازدید از این موزه نیاز است که حتماً وارد ساختمان شورای شهر شوند، گفت: این موزه یک درب مستقیماً به بیرون دارد لذا همگان می‌توانند از این موزه بهره جویند.

captcha