وسوسه های شیطانی در جامعه کنونی، محدود به محیط اجتماعی نیست
کد خبر: 3443765
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
حجت الاسلام باقری:

وسوسه های شیطانی در جامعه کنونی، محدود به محیط اجتماعی نیست

گروه اجتماعی: امام جمعه شاهین دژ با اشاره به اینکه وسوسه‌های شیطانی در جامعه اکنون، در بعد گسترده تری رواج داشته و روح جامعه را بیمار کرده؛ گفت: قرآن خوانی موجب قرب الهی و تقویت روح انسان است.

حجت الاسلام نقی باقری در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اعلام مطالب فوق افزود: انسان معاصر بیشتر از گذشته، در معرض خطرهای شیطانی و عوامل تحریک کننده برای گناه وجود داشته و نیاز به برنامه‌ای جامع و کامل برای طی کردن مسیر الهی در زندگی داشته، که این امر با قرآن خوانی مداوم و پیوسته امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: عوامل متعددی چون شبکه های مجازی، رسانه‌های جمعی، استفاده نامناسب از اینترنت، فیلم‌های هدفمند ساخت جوامع غربی و ... در کشیده شدن انسان به سوی تهاجمات فرهنگی و رواج افکار شیطانی در جامعه نقش دارد.

حجت الاسلام نقی باقری با اشاره به آیات مبارکه : «من شر الوسواس الخناس» و«الذی یوسوس فی صدور الناس» خاطر نشان کرد: خداوند متعال بارها در قرآن کریم به وسوسه‌های خطرناک شیطان اشاره نموده و انسان را از آن بیم داده است.

وی در ادامه گفت: تنها راه رسیدن به رستگاری و سعادت، تلاوت قرآن و عمل به دستورات این معجزه بی عیب و نقص گذشتگان و آیندگان بوده و بی شک، زبان ذکرگو و قرآن آموز، اهداف شیطان و سخنان او را بر زبان جاری نکرده و همواره در برابر نفس خود ایستادگی و پرهیزکاری می‌کند.

حجت الاسلام باقری تاکید کرد: افرادی که با فرمایشات الهی و قرآن خوانی مداوم، پایه‌های زندگی خود را محکم و غیرقابل شکست کرده و حضوری مداوم در مراسم خداپسندانه دارند الگویی مناسب برای جوانان و اقشار مختلف جامعه بوده و در عین نادیده گرفته شدن‌ نیازی مبرم برای مردم جهت دانستن راه‌های موفقیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: ، تربیت فرزندان در جامعه باید به صورتی انجام گیرد، که فرزندان در اجتماع و در مواجهه با تهاجمات فرهنگ غلط غرب، و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و فداکاری‌های شهدا را به فراموشی نسپارده و در دام وسوسه‌های شیطان نیوفتند.

حجت الاسلام نقی باقری در پایان با اشاره به نیاز جامعه به آگاه سازی و ترویج فرهنگ اسلامی، اعلام کرد: مسئولین و ارگان‌‌های مذهبی باید فرهنگ قرآن خوانی را در جامعه نهادینه کرده و زندگی موفق و هدفمند قاریان و حافظان قرآنی را به صحنه کشیده و علت پیشرفت و آسایش آن‌ها را به مردم معرفی کنند.

captcha