تبدیل دروازه قرآن به موزه قرآن/ مرمت به‌شکل سنتی انجام می‌شود
کد خبر: 3397216
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
محمدیان به ایکنا خبر داد:

تبدیل دروازه قرآن به موزه قرآن/ مرمت به‌شکل سنتی انجام می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن و تبدیل آن به موزه قرآن خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن خبر داد و گفت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر شیراز، مرمت این بنا به‌صورت سنتی و با همان شکل تاریخی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه به وسیله این مرمت، دروازه تبدیل به یک موزه قرآنی خواهد شد، افزود: در این صورت گردشگران می‌توانند از پله‌های دروازه قرآن بالا رفته و از یکسری قرآن‌های نفیسی که درآنجا به نمایش درآمده است، بازدید کنند.
محمدیان ادامه داد: علاوه بر این‌ نمایش قرآن‌های نفیس، صوت دل‌انگیز قرآن کریم نیز با تلاوت قاریان مختلف و برجسته جهان اسلام نیز در این مکان معنوی پخش خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: ما تلاش داریم تا دروازه قرآن تبدیل به محلی برای مراجعه گردشگران شود و هنگام بازدید از این مکان، جلوه‌های تاریخی آن نیز در اذهان مردم تداعی شود.
وی با بیان اینکه زمان اجرای این پروژه بیش از 8 ماه به طول نخواهد انجامید، گفت: اگر شورای اسلامی شهر شیراز این پروژه را مصوب کند، شهرداری موظف به اجرای این پروژه خواهد شد و تا اواسط سال آینده به یاری خدا ین پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدیان همچنین در پاسخ به سقف بودجه لازم برای اجرای این پروژه عنوان کرد: چون باید بحث طراحی مرمت این بنا ابتدا صورت گیرد،‌ لذا اکنون نمی‌توان بودجه دقیق آن را برآورد کرد اما ما سقف آن را باز می‌گذاریم و بر اساس اعتبار مورد نیاز، شهرداری موظف به انجام این پروژه خواهد بود.

captcha