مکتب عاشورا، الهام‌بخش ایستادگی علیه جریان‌های طاغوتی و غیرانسانی است
کد خبر: 3388853
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

مکتب عاشورا، الهام‌بخش ایستادگی علیه جریان‌های طاغوتی و غیرانسانی است

گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان زاهدان گفت: عاشورای حسینی یک مکتب بزرگ انسان‌ساز و الهام‌بخش ایستادگی علیه جریان‌های طاغوتی و غیرانسانی است که متعلق به همه زمان‌هاست.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان گفت: عاشورای حسینی یک مکتب بزرگ انسان‌ساز و الهم‌بخش ایستادگی علیه جریان‌های طاغوتی و غیرانسانی است که متعلق به همه زمان‌هاست.
امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: حماسه امام حسین(ع) در کربلا سبب شد تا حکومت ظلم و جور یزیدی که خود را مجری احکام الهی می‌دانست، رسوا شود و اسلام ناب زنده بماند.
وی گفت:  یادآوری حماسه عاشورا همچنان بعد از گذشت سالیان، می‌تواند خون انقلابی و ضد استکباری مردم آزاده را به جوش آورد و به همین دلیل دشمنان اسلام تمام تلاش خود را می‌کنند تا این حماسه به فراموشی سپرده شود.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: دشمن در این عرصه به شکل‌های مختلفی توطئه می‌کند، گاهی با کمرنگ کردن باورهای مذهبی مردم و بی‌اهمیت جلوه دادن آن، و گاهی با وارد کردن خرافات به دنبال بی‌محتوا کردن مراسم مذهبی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: لباس سیاه پوشیدن، اشک ریختن و بر سر و سینه زدن هر کدام پیام جنگ نرم عاشورای حسینی را دارد، اما اگر از محتوا خالی شود، نمی‌تواند پیام اصلی را منتقل کند.
وی تأکید کرد: دشمن می‌خواهد عاشورا را که به ملکه ذهن مردم مسلمان ایران تبدیل شده، تحریف کند و بر آن گرد و غبار فراموشی بپاشد؛ باید در مقابل دشمن که سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران دارد از حماسه عاشورا به عنوان الگو استفاده کرد.
امام جمعه زاهدان با انتقاد از برخی سنت‌های نادرست در عزاداری‌ها، اظهار کرد: نباید به بهانه امر به معروف دچار منکر شویم، اگر عزاداری به وقت و در حد خود نباشد و مزاحمت ایجاد کند، قابل قبول نخواهد بود.

captcha