چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان فارس پایان یافت
کد خبر: 3377956
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان فارس پایان یافت

گروه هنر: مراسم اختتامیه چهارمین دورۀ جشنواره فیلم بسیج هنرمندان فارس با معرفی نفرات برگزیده در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس، مراسم اختتامیه چهارمین دورۀ جشنواره  فیلم بسیج هنرمندان فارس با معرفی نفرات برگزیده در شیراز برگزار شد.
این مراسم در بخش‌های مختلفی نظیر اجرای تئاتر «بیداری» با موضوع دفاع مقدس اثر گروه تئاتر دانشجویی دانشگاه شیراز، نمایش دوبله انگلیسی فیلم «آمبیانس» اثر تقدیر شدۀ جشنواره فیلم «سکانس بیداری»، اجرای موسیقی ارزشی به زبان‌های عربی- فارسی از طاها چوگان‌باز خواننده جوان ایرانی، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه عکس دفاع مقدس همراه بود.
نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم با اشاره به اینکه سینما یک هنر برتر است، گفت: هیچ هنری را نمی‌یابید که در روایت یک واقعه یا حقیقت به کارآمدی سینما باشد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به به لزوم توجه فیلمسازان به حوادث و وضعیت منطقه غرب آسیا گفت: کدام فرد یا گروهی هدف‌دار، چه در جبهه حق و چه در جبهه باطل را می‌توانید پیدا کنید که از این فرصت بهره نَبَرد؟!، امروز حتی داعش شیطان صفت که امنیت منطقه را بر هم زده است، از هنر سینما استفاده می‌کند.
وی در ادامه معرفت‌افزایی دست اندرکاران ساخت فیلم را را یکی از عوامل موثر در انعکاس معارف دینی و انقلابی در اثر هنری دانست و گفت: اگر معرفت دینی به دل کارگردان اثر القاء شود، او می‌تواند این معرفت درونی را در فیلمش منعکس کند.
مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره «سکانس بیداری»  تاکید کرد: کم کاری در انتقال معارف دینی و ارزش‌های اسلامی به فیلمسازان متوجه نهادها و مسئولان است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در سراسر جهان به شجاعت شناخته می‌شود و تاثیرگذار است، گفت: ملت ایران با تکیه بر باورها و تلاش خستگی‌ناپذیر، تمام محاسبات جهان را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پس از آن بر هم زده است، کشوری که اینگونه در حال پیشرفت است نیاز به حضور هنرمندان مومن در صحنه دارد، هنرمندان مومن به‌خصوص فیلمسازان می‌توانند نسل نوجوان و جوان را پیش‌رونده، امیدوار و معتقد به ارز ش‌ها تربیت کنند.
زارع با بیان اینکه سِرشت هنرمند با زیبایی گره خورده است و همواره به دنبال زیبایی می‌شود، گفت: این هنرمند چطور می‌تواند زیبایی‌های دفاع مقدس را نادیده بگیرد؟ ایستادگی در برابر ده‌ها کشور پشتیبان صدام، مقاومت جوانان ایرانی با دستان خالی، رزمندگان صادق و باصفا، ایثار و گذشت، رشادت ها، حماسه ها و بسیاری دیگر از سوژه‌ها در دوران دفاع مقدس نهفته‌اند که برای معرفی به نسل امروز نیازمند توجه هنرمندان هستند.
وی هدف از برگزاری جشنواره سکانس بیداری را معرفی آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به دنبال سینمای مطلوب و فیلم تاثیرگذار است، در این عرصه، سینمایی که پیام انقلابی و دینی نداشته باشد، سینمای انقلاب اسلامی نیست زیرا پیام عزصه هنر انقلاب همان پیام انقلاب اسلامی است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

captcha