پرواز دانش‌آموزان به آسمان همراه با شهید دوران
کد خبر: 3372559
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

پرواز دانش‌آموزان به آسمان همراه با شهید دوران

گروه جهاد و حماسه: «گذرگاه ابابیل» عنوان مسابقه رایانه‌ای است که از سوی فرهنگسرای خاتم به مناسبت هفته دفاع مقدس برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود؛ در این مسابقه رایانه‌ای شرکت‌کنندگان می‌توانند بازی «پرواز دوران» را که بر اساس رشادت‌های سرلشکر خلبان عباس دوران ساخته شده‌است انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، «گذرگاه ابابیل» عنوان مسابقه رایانه‌ای است که از سوی فرهنگسرای خاتم به مناسبت هفته دفاع مقدس برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در این مسابقه رایانه‌ای شرکت‌کنندگان می‌توانند بازی رایانه‌ای «پرواز دوران» را که براساس رشادت‌های سرلشکر خلبان عباس دوران ساخته شده است انجام دهند.
این برنامه در راستای آشنایی بیشتر نوجوانان با فضای جبهه‌های حق علیه باطل و آشنایی نوجوانان با بازی‌های رایانه‌ای دفاع مقدس ویژه پسران 12 تا 15 سال به صورت مرحله‌ای برگزار می‌شود.
در این مسابقه رایانه‌ای شرکت کنندگان می‌توانند بازی رایانه‌ای ‌پرواز دوران ‌را که بر اساس رشادت‌های سرلشکر خلبان عباس دوران ساخته شده است، اجرا و به مرحله بعدی بازی راه پیدا کنند. هر مرحله از بازی 10 نفر شرکت کننده دارد که از بین آنها سه نفر برنده خواهند شد‌. در پایان نیز به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اعطا می‌شود.
بازی‌های رایانه‌ای مختلفی با موضوع دفاع مقدس تولید و رونمایی شده است که هر یک از آنها به نوعی سعی دارد به زندگی و مبارزات سرداران شهید‌، معرفی عملیات‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بپردازد.
بازی رایانه‌ای «پرواز دوران» روایتگر رشادت‌های شهید عباس دوران است که بازیکن در نقش وی در تمام ماموریت‌های هوایی انجام شده شهید دوران از زمان آغاز جنگ تا شهادتش ایفای نقش می‌کند.
تجربه نبرد هوایی در مرزهای جنوبی، جزیره خارک، آبادان، کوهستان‌های غرب، جزیره مجنون، پاوه، بصره و مسیر مرزی قصر شیرین تنها بخشی از تجربه پروازی این بازی است.
شبیه‌سازی انواع نبردهای هوا به زمین و هوا به هوا و ماموریت‌های متنوعی نظیر جلوگیری از نفوذ دشمن‌، پشتیبانی از نیروهای خودی و محافظت از تاسیسات استراتژیک و شکستن حصارهای دشمن بعثی از دیگر ویژگی‌های این بازی است که شرکت کنندگان در این مسابقه آن را تجربه می‌کنند. در حاشیه این مسابقه، کارگاهی به منظور معرفی روند ساخت بازی‌های رایانه‌ای با موضوع دفاع مقدس برگزارخواهد شد‌. در این کارگاه اهداف و ضرورت‌های طراحی و ساخت بازی‌هایی با مضمون دفاع مقدس تشریح و تبیین خواهد شد و در عین حال ابعاد بازی‌های رایانه‌ای مشابه چنین بازی‌هایی توسط دیگر کشورها به مخاطبین ارائه خواهد شد.
این ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس روز دوشنبه، 6 مهرماه در فرهنگسرای خاتم با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

captcha