راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیرجند همچنان در پیچ و خم کمبود اعتبار
کد خبر: 3372244
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیرجند همچنان در پیچ و خم کمبود اعتبار

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیرجند به علت کمبود اعتبار برای تجهیز آن به مهرماه امسال نرسید.


حجت‌الاسلام مهدی عباسی، کارشناس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: بحث ساخت و راه اندازی مدرسه قرآن در بیرجند از ابتدای امسال و بر اساس مذاکراتی که با مؤسسه بیت‌احزان داشتیم، مطرح شد.



وی اظهار کرد: برای راه‌اندازی این مدرسه حسینیه امام‌رضا(ع) که یک مکان مذهبی و تاریخی است را در نظر گرفتیم که البته نیاز به یک سری زیر‌ساخت‌ها و تجهیزات داشت که بحث زیر ساخت‌ها را پیگیری نمودیم.



کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر زیر‌ساخت‌های فعالیت در حسینه امام‌رضا(ع) از شبستان‌ها گرفته تا رواق‌ها و ایجاد سرویس بهداشتی مجهز انجام شده و تنها بخشی از آن مانده است.



عباسی ادامه داد: اما از آنجایی که قرآن‌آموزان قرار است در این حسینیه زندگی کنند نیازمند یک سری از تجهیزات مانند تخت، فرش و... هستیم که هنوز تأمین نشده و به همین دلیل راه‌اندازی این مدرسه قرانی به مهرماه امسال نرسید.



وی با اشاره به اینکه تجهیز حسنیه امام‌رضا(ع) برای فعالیت مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن نیازمند حدود 70 میلیون تومان است، گفت: از همه نهادهای فرهنگی و سایر دستگاه‌های استان در جهت این امر قرآنی و فرهنگی تقاضای همکاری داریم.



کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: قرآن‌آموزان که در این مدرسه اقدام به حفظ قرآن می‌کنند برای نتیجه‌بخشی مطلوب نیازمند تغذیه و خوراک مناسب، استراحت کافی و تلاش مستمر دارند و سالانه برای هر کدام حدود 4 میلیون هزینه خواهد شد.

captcha