تخصیص یک قطعه به جان‌باختگان تهرانی در بهشت‌ زهرا(س)
کد خبر: 3370583
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
قناعتی خبر داد:

تخصیص یک قطعه به جان‌باختگان تهرانی در بهشت‌ زهرا(س)

گروه جامعه: جان‌باختگان تهرانی حادثه منا در یک قطعه ویژه در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پیشنهادی مبنی بر ایجاد قطعه‌ای به نام قطعه شهدای منا در بهشت زهرا(س) اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در پی کشته‌شدگان فاجعه منا، درخواستی از مقام معظم رهبری داشتند مبنی بر اینکه کشته‌شدگان در کنار شهدا دفن شوند، به همین دلیل شورای شهر در تکمیل این پیشنهاد مطرح کرده است تا قطعه‌ای مستقل در بهشت‌زهرا(س) به کشته‌شدگان منا اختصاص دهند.

وی افزود: هدف از ایجاد قطعه مستقل این است که همه جانباختگان در یک محل و کنار یکدیگر دفن شوند. این محل می‌تواند هرجای بهشت زهرا(س) باشد و جایگزینی محل منوط به مسئولان بهشت زهرا(س) است که کدام قسمت را درنظر می‌گیرند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ایجاد قطعه مستقل برای جان‌باختگان منا می‌توانیم التیامی بر دردهای بازماندگان باشد و در این راستا بتوان خدماتی را برای‌شان ارائه کرد. همچنین در شورای شهر هر کاری که بتوانیم برای آرامش دل بازماندگان انجام دهیم، دریغ نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: مسئولان بهشت زهرا(س) باید بررسی‌هایی از محل داشته باشند تا بدانند کدام نقطه محل مناسبی برای این قطعه است.همه این‌ها  در حد یک پیشنهاد است و باید منتظر بمانیم که این پیشنهاد محقق می‌شود یا خیر.

عضو شورای شهر در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه امکان دفن جانباختگان منا در قطعه شهدای جمعه خونین بهشت زهرا وجود دارد یا خیر گفت: هنوز آمار رسمی از جانباختگان وجود ندارد. باید این آمارها بررسی شود تا بدانیم امکان تحقق این امر وجود دارد یا خیر.

وی بیان کرد: مهم نیست که جانباختگان در کدام نقطه بهشت زهرا(س) دفن شوند، هدف آن است که همه آن جانباختگان در یک نقطه قرار بگیرند. به هرحال این نقطه می‌تواند فضای معطری برای بهشت زهرا(س) باشد.

captcha