گرامیداشت یاد شهدا در «مردان بی ادعا»
کد خبر: 3365790
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

گرامیداشت یاد شهدا در «مردان بی ادعا»

گروه جهاد و حماسه: فرهنگسرای رازی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مجموعه برنامه‌های خود را با عنوان «مردان بی ادعا» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل ازروابط عمومی فرهنگسرای رازی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، نمایشگاهی از آثار نقاشی سیاه‌قلم بنفشه زنده‌دل با عنوان «پرواز دل ها» در نگارخانه ابوسعید افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه قاب‌هایی از تصاویر شهدا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس میزبان هنردوستان است.
«ضیافت ستارگان» یکی دیگر از عناوین این ویژه برنامه است که با هدف تکریم نام و یاد شهدای محلات منطقه 11 برگزار می‌شود. در این مراسم که با مشارکت اهالی محل، مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود، هفت کوچه مزین به نام شهدا برگزیده شده و طی مراسمی مردمی در همان محله از آن شهید تجلیل به عمل می‌آید.
تهیه بروشور از زندگی‌نامه شهدا و توزیع در بین اهالی محل برای شناخت بیشتر شهدا و تقدیر از خانواده این شهیدان از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.
آغازگر این برنامه، تجلیل از شهید سیدمصطفی میردامادی است که31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در حسینیه و دارالقرآن حضرت ابوالفضل(ع) صورت می‌گیرد. شهید حمید شیخ موسی، شهید مجتبی شهراسبی، شهید اکبر شهیدی صادقی و شهید مهدی سرانجام شهدایی هستند که 4 شهریور مورد تکریم قرار می‌گیرند.
در ادامه، ویژه برنامه ضیافت ستارگان روز یکشنبه، 5 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در منزل شهید مصطفی گودرزی، روز دوشنبه، 6 مهرماه ساعت 17 در منزل شهید جمال موحدی فرد و روز سه‌شنبه، 7 مهرماه در منزل شهید منصور قدیریان برگزار می‌شود.
همچنین برنامه «هم‌عهدی با شهدا» اول مهر همزمان با روز عرفه در حسینیه صنف لباس‌فروشان برگزار می‌شود. در این برنامه طرح هم‌عهدی شهدا با اهدای پلاک یکی از 23 هزار شهید تهرانی صورت می‌گیرد.
برگزاری نمایشگاه عکس گروهی «یاد یاران» دیگر برنامه فرهنگسرای رازی در ایام دفاع مقدس است. در این نمایشگاه 30 قطعه عکس از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از عکاسان بزرگ جنگ در معرض دید عموم قرار می ‌گیرد. این نمایشگاه از 1 تا 7 مهر پذیرای علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.
برپایی ورک شاپ تایپوگرافی «لطافت قلم» پایان‌بخش ویژه برنامه «مردان بی‌ادعا» است. 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های‌ فرهنگسرای‌ رازی در‌ایام هفته دفاع مقدس می‌توانید با شماره 55423353 تماس بگیرید و یا به درگاه اینترنتیrazi.farhangsara.ir  مراجعه کنید.

captcha