بقاع متبرکه به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند
کد خبر: 3360904
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

بقاع متبرکه به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند

گروه جامعه: یکی از مراجع تقلید گفت: در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و وفیات هم می‌توان مردم را در بقاع متبرکه گرد هم آورد و برنامه‌های فرهنگی برای آنها اجرا کرد تا سرانجام آستان مقدس امامزادگان به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از کارکنان با اشاره به این موضوع که مردم در نظام جمهوری اسلامی خواستار فعالیت‌هایی کامل و جامع فرهنگی از سازمان اوقاف هستند اظهار کرد: اوقاف باید تحولی عظیم در فعالیت‌های خود به وجود بیاورد.

وی افزود: تحول اوقاف بدان معناست که فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای داشته باشد و این انتظاری است که از چنین سازمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان اوقاف و اداره کل استان قم خاطرنشان کرد: تمام کارهایی که صورت گرفته خوب است و نکته حائز اهمیت این است که نیروی بالفعلی در بقاع متبرکه وجود دارد که مردم را به سمت خود جذب می‌کند و اوقاف می‌تواند از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کند.

وی ادامه داد: لازم است این نیروی آماده و بدون نیاز به دعوت، در مسیر صحیح آموزش داده شود و هدایت شود زیرا روحیه کسانی که به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند برای پذیرش حقایق و معارف بسیار آماده است و قصد و نیت آنها معنوی است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه میلیون‌ها زائر در طول سال به قم مراجعه می‌کنند و بقاع متبرکه قم هم هزاران زائر دارد خاطرنشان کرد: از طرق مختلف مانند حضور مبلغان و همچنین توزیع جزوه‌های فشرده که شامل تاریخ و سابقه امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین سلسله روایات و دستورات اخلاقی است، می‌توان به کار فرهنگی پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و وسوگواری ها هم می‌توان مردم را در بقاع متبرکه گرد هم آورد و برنامه‌های فرهنگی برای آنها اجرا کرد تا سرانجام آستان مقدس امامزادگان به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند.

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پایان با اشاره به توانمندی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سراسر کشورخاطرنشان کرد: تاکنون حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است ولی به عقیده من کامل و جامع نبوده و ظرفیتی به مراتب بیش از مقدار کنونی وجود دارد.

captcha