تفرقه‌افکنی و نفوذ در عرصه‌های مختلف؛ دو راهبرد استعمار/ ارتباطات سیاسی با کشورها، الفبای خاصی دارد
کد خبر: 3353472
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
آیت‌الله ایمانی:

تفرقه‌افکنی و نفوذ در عرصه‌های مختلف؛ دو راهبرد استعمار/ ارتباطات سیاسی با کشورها، الفبای خاصی دارد

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز انگلیس دنباله‌رو آمریکاست، گفت: انگلیس همواره از دو راه استعمار خود را توسعه داده است، یکی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و قومیت‌ها و دیگری از راه نفوذ در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 6 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به قرار داشتن در یکصدمین سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری به‌عنوان قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس، گفت: انگلیس همواره از دو راه استعمار خود را توسعه داده است، یکی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و گروه‌ها و قومیت‌ها و افراد مختلف و دوم از راه نفوذ در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه انگلیس امروز به دلال و دنباله‌رو آمریکا تبدیل شده است، گفت: البته مسائل سیاسی جای خود را دارد و ارتباطات سیاسی بین کشورها، الفبای خاصی دارد که باید دنبال شود اما هوشیار بودن در برابر کینه دیرین انگلیس در برابر ایران و لطماتی که در طول تاریخ به ما وارد کرده، لازم است.
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری به‌مناسبت هفته دولت، گفت: مقام معظم رهبری با چهره گشاده و روی باز خدمات دولت را بازگو کردند تا بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مهار تورم، از بین بردن رکود، ایجاد آرامش نسبی اقتصادی، طرح تحول نظام سلامت و مسائلی به دنبال ایجاد فضاهای مناسب بهداشتی و درمانی بر کشور حاکم شده، برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب در کشاوری، برنامه‌ریزی برای توسعه علمی کشور و به نتیجه و جمع‌بندی رسیدن و به پایان رساندن مذاکرات از جمله نقاط قوت دولت بود که بیشتر مدنظر مقام معظم رهبری قرار گرفت.
آیت‌الله ایمانی با تاکید بر اینکه نکات طرح شده از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان امام مسلمانان جهان و بزرگ نگهبانی که مسائل کشور را به‌شکل دقیق رصد می‌کند، در قالب تذکرات، باید مدنظر قرار گیرد، گفت: مهمترین نکته مطرح شده، خطر نفوذ دشمن از طریق فضای جدید به‌وجود آمده است و اینکه نسبت به دشمن حالت غفلت نباید پیدا کرد.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری مسئولان را پرهیز می‌دهند که در جدول و در مسیر نقشه‌های دشمنان واقع نشوند و همواره دشمن را با توجه به سوابقش، دشمن بدانند و مسائل هسته‌ای را جدای از کار و رفتار آنان ارزیابی کنند.
آیت‌الله ایمانی تاکید کرد: نباید به دلیل اینکه در مسائل هسته‌ای نتیجه‌ای حاصل شد، فکر کنیم که دشمن تمام عداوت‌هایش را رها کرده است، اگر ما غافل شویم، دشمن غافل نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ یکپارچگی و وحدت درونی و پرهیز از حاشیه‌سازی و تشکل‌آفرینی، تکیه ایشان بر ضرورت پیشرفت علمی را مد نظر قرار داد و اضافه کرد: امروز در همه عرصه‌ها قدرت علمی و دانش و آگاهی از مولفه‌های مهم به‌شمار می‌رود.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت:‌: در راستای جلوگیری از بعضی انحراف‌ها که در فضای مجازی و برخی مطبوعات دگراندیش دنبال می‌شود، باید همه را به اصل 99 و 98 قانون اساسی جمهوری اسلامی، رجوع دهم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در اصل 99 قانون آمده است که شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات خبرگان، ریاست‌جمهوری و مجلس و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را برعهده دارد و در اصل 98 قانون نیز تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.
آیت‌الله ایمانی گفت: نظارت بر انتخابات یک کلمه عام و فراگیر است و در تفسیر شورای نگهبان، آمده است که نظارت مذکور در اصل 99 استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات، تعلیق و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعدادهای بی‌شمار فارس در بخش‌های مختلف، گفت: فارس توان فوق‌العاده‌ای برای کمک به پیشگیری در عرصه‌های درمانی و بهداشتی دارد و همواره در این زمینه پیشتاز بوده و آماده همکاری با دولت و برداشتن بخشی از بارهای سنگین دولت است، که البته باید فضای مناسب این مهم نیز به‌خوبی فراهم شود.
خطیب‌‌جمعه شیراز با بیان اینکه شیراز و فارس در برخی بخش‌های پزشکی در کشور و منطقه بی‌نظیر است، لزوم بهره‌برداری حداکثری از این توان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سفر اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی، ابراز امیدواری کرد که این سفرها منشا خیرات و برکات برای مردم فارس باشد.

captcha