تجلیل آیت‌الله مکارم‌شیرازی از فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خراسان
کد خبر: 3344635
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
در دیدار فعالان و برترین‌های قرآنی صورت گفت:

تجلیل آیت‌الله مکارم‌شیرازی از فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خراسان

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی از برنامه‌های قرآنی حوزه علمیه خراسان که با وسعت، نظم و به صورت حساب شده برای پیشرفت‌های قرآنی تنظیم شده است، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی، مرجع جهان تشیع دیروز، 24 مردادماه در دیدار فعالان و برترین‌های قرآنی حوزه علمیه خراسان در مشهد ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌های قرآنی این حوزه، از آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام علی‌اکبر فرجام، مدیر این مرکز تقدیر کردند.

آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی، مرجع جهان تشیع در این دیدار با تقدیر از اینکه برنامه‌های قرآنی حوزه به این وسعت، منظم و به صورت حساب شده برای پیشرفت‌های قرآنی تنظیم شده است، به سخن امیرمومنان(ع) از نهج البلاغه درباره قرآن، ابراز کرد: سرچشمه‌های علومی تأثیرگذار در رسالت انسان در قرآن آمده است.

این مرجع عالیقدر تشیع با بیان اینکه آیات قرآن می‌تواند یک جامعه را تغییر دهد، اظهار کرد: قلب انسان در مواجهه با نفس و وسوسه‌های مادی زنگار می‌گیرد که بر اساس فرمایش حضرت علی(ع) قرآن این زنگار را می‌زداید.

وی با اشاره به این فرمایش امیرمومنان(ع) در قسمتی از خطبه 176 نهج‌البلاغه که می‌فرمایند: «وَمَا جَالَسَ هَذَا الْقُرْآنَ أَحَدٌ إِلَّا قَامَ عَنْهُ بِزِیَادَةٍ أَوْ نُقْصَانٍ زِیَادَةٍ فِی هُدًى أَوْ نُقْصَانٍ مِنْ عَمًى»، گفت: باید در جلسات قرآنی اینگونه بود که یا چیزی در هدایت به انسان اضافه و یا از گمراهی‌اش کم شود.

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در پایان بر نقش و تأثیر سازنده پدر و مادر صالح در ورود فرزندان به مسیر قرآنی تأکید کرد.

در این دیدار از حجت الاسلام محمدمهدی رجبی، نفر اول رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، نفر برتر مسابقات قرآنی رشته قرائت و محمد خاکپور در رشته حفظ کل حوزه‌های علمیه و مسابقات کشوری به عنوان سه تن از برترین‌های قرآنی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تقدیر شد.

captcha