ثبت ۲۸ وقف جدید طی سال جاری در مشهد
کد خبر: 3339844
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

ثبت ۲۸ وقف جدید طی سال جاری در مشهد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: از ابتدای سال جاری ۲۸ وقف جدید در مشهد به ارزش بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد ابراز کرد: واقفان و نیک‌اندیشان مشهدی از ابتدای سال جاری 28 وقف را به ارزش بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال به ثبت رساندند.

ذاکری در تشریح نیات واقفان گفت: 19 وقف با نیت ساخت و توسعه مسجد، حسینیه، مجتمع فرهنگی، مذهبی و قرآنی، سه وقف جهت معاش و تحصیل طلاب حوزه‌های علمیه، سه وقف جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دو وقف با نیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و یک وقف کتاب جهت مطالعه و ترویج کتابخوانی در چهار ماهه ابتدایی سال و با ارزش ریالی 391 میلیارد و 490 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وقف مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت زهرا(س) به ارزش عرصه و اعیان 300 میلیارد ریال، عنوان کرد: مسجد و مجتمع فرهنگی ـ مذهبی حضرت زهرا(س) در خیابان احمدآباد که توسط دکتر محمد فقیهی‌حکم‌آبادی وقف شده است، یکی از وقف های ویژه مشهد در سال 94 به شمار می‌رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد اضافه کرد: وقف چهار منزل مسکونی توسط واقف خیراندیش ابراهیم فرخ‌دوست برای طلاب، اساتید و پرسنل حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) یکی دیگر از وقف‌های شاخص مشهد در چهار ماه ابتدایی سال 94 است که ارزش این وقف چهار و نیم میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

captcha