«ترمه و ترنج» فارس، برگزیدگان خود را شناخت
کد خبر: 3339434
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

«ترمه و ترنج» فارس، برگزیدگان خود را شناخت

گروه هنر: نخستین فصل‌واره از جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس که بخشی از جشنواره دو سالانه شعر بسیج «رازستان» است، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم اختتامیه نخستین فصل‌واره از جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس که بخشی از جشنواره دو سالانه شعر بسیج «رازستان» است، امروز، 14 مرداد در شیراز برگزار شد.
این مراسم با تقدیر از شاعران برگزیده در موضوع شعر عارفانه و عاشقانه به اجرا درآمد که در آن از استاد غلامعلی مهدیخانی (مجرد) پیر غزل سرای فارس نیز تقدیر به عمل آمد.
مهمان ویژه این مراسم سعید بیابانکی شاعر طنزپرداز کشور بود و غلامرضا کافی عضو هیئت علمی همین دانشگاه شیراز به عنوان سخنران ویژه این مراسم، بخش اعظم صحبت‌های خود را به موضوع شناور شدن زبان در ساحت عشق در محضر مولانا اختصاص داد.
وی با بیان اینکه گاهی زبان به اقتضای وضعیت و موقعیت از دلالت مستقیم به دلالت غیر مستقیم می‌رود، گفت: شناخته شده‌ترین جریان در این موضوع جریان استدلالی است، شاعر و نویسنده بصورت نماد منظور خود را می‌رساند که این همان شناور شدن زبان است. در مقام عشق هم این اتفاق در زبان می‌افتد حتی در زبان نثر.
بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم هیئت داوران نتایج بررسی آثار دریافتی به دبیرخانه جشنواره رازستان و داوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی را اعلام کرد.
بخش عارفانه:
مقام اول، هیئت داوران در این بخش هیچ کدام از آثار دریافتی را حائز مقام برتر ندانست.

مقام دوم، لیلا فکور ازشیراز
مقام سوم، پریوش عصفوری از شیراز

هیئت داوران در این بخش اثر منصور عرفان‌پور و فرحناز حمزه را به عنوان نفرات قابل تقدیر اول و دوم معرفی کرد.

بخش عاشقانه:

مقام اول، علی ایزدی از استهبان
مقام دوم، عبدالحسین انصاری‌نژاد از نورآباد
مقام سوم، طیبه نیکو از شیراز

هیئت داوران در این بخش اثر اعظم قلندری و سجاد حیدری از کازرون رابه عنوان نفرات قابل تقدیر اول ودوم و همچنین از فاطمه زمانی از شیراز را به عنوان نفرقابل تقدیر سوم معرفی کرد.
یادآور می‌شود، هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس در سال جاری با عنوان «رازستان» در 4 فصل برگزار می‌شود.

captcha