نیاز اساسی جامعه امروز، حاکم شدن فرهنگ قرآن است/ پیوند قرآن و عترت؛ تنها راه مصونیت جامعه
کد خبر: 3332521
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
آیت‌الله ایمانی:

نیاز اساسی جامعه امروز، حاکم شدن فرهنگ قرآن است/ پیوند قرآن و عترت؛ تنها راه مصونیت جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه آنچه نیاز اساسی جامعه ماست، حاکم شدن فرهنگ قرآن در زندگی است، گفت: جامعه ما به حاکمیت و فرهنگ قرآن امروز، دیروز و فردا نیازمند بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر جمعه، دوم مرداد در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور که در سالن عترت دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه شیراز شهر قرآن و حرم سوم اهل بیت(ع) است، گفت: افتخار این شهر آن است که در میان تمام شهرهای ایران، نماد آن دروازه قرآن است و علی‌رغم بازی‌های استعمارگران در دوره‌های مختلف که بنا داشتند این نماد باشکوه را از این شهر بگیرند مومنان و عاشقان قرآن اجازه این معنا را ندادند.
وی با یادآوری اینکه دو مؤسسه قرآنی بزرگ این استان تمام کشور را زیر پوشش خود قرار داده است، به بخش‌هایی از سفرنامه ابن بطوطه درباره شیراز اشاره کرد و افزود: ابن بطوطه در سفرنامه خود که مربوط به 700 سال پیش است از شیراز چنین تعریف می‌کند و می‌گوید در پیشخوان تمام مغازه‌ها و حجره‌ها قرآن بود به طوری که در هیچ شهری چنین چیزی را مشاهده نکردم لذا علت آن را جویا شدم که تمام مغازه‌داران و حجره داران بدون استثنا گفتند مونس و انیس ما قرآن است و به وسیله آن وسوسه‌های شیطان که در محیط کسب و کار همچون خناسان و وسوسه‌گران ایجاد وسوسه می‌کند خود را نجات می‌دهیم و از وسوسه‌ها آزاد و رها می‌شویم.
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: شهری که از دیرباز حامل قرآن و آشنای با آن بود‌، امروز هم شاهد برپایی سی و سومین مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش‌آموزان کل کشور در آن هستیم.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه آنچه نیاز اساسی جامعه ماست، حاکم شدن فرهنگ قرآن در زندگی است، گفت: جامعه ما به حاکمیت و فرهنگ قرآن امروز، دیروز و فردا نیازمند بوده و هست؛ پرده‌های تاریک فتنه و گرفتاری‌هایی که دشمنان برای انحراف انسان ایجاد می‌کنند به برکت قرآن کنترل و هدایت می‌شود به همین جهت به ما گفته‌اند نوجوانی که از دوران نوجوانی با قرآن آشنایی پیدا می‌کند سلول‌ها و یاخته‌های وجود او با قرآن مأنوس می‌شود و از تیررس وسوسه‌ها و خناسان در دوران حیات و زندگی محفوظ می‌ماند.
وی خطاب به دانش‌آموزان قرآنی عنوان کرد: نوجوانان و جوانانی که از آغاز نوجوانی و آشنایی با قلم و کتاب با قرآن آشنا شدند قطعاً به برکت قرآن و حاکم شدن فرهنگ آن مصونیت لازم را به دست آورده و خواهند آورد.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) بیان کرد: جامعه‌ای که با قرآن آشنا شد فقر و نادانی برای او بی‌معناست و نمی‌توان جامعه‌ای با قرآن و معارف بلند آن آشنا باشد و در مسیر گمراهی و ضلالت گام بردارد.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم پیوند و همراهی قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: آن زمان که در کنار قرآن، عترت قرار بگیرد و مفسر قرآن در کنار آن واقع شود، آن هنگام است که جامعه از هر جهت مصونیت لازم را به دست می‌آورد.
وی ابراز امیدواری کرد: نونهالان و نوجوانان امروز و غنچه‌های نشکفته و امید فردای جامعه ما با آشنایی با قرآن بتوانند گام‌های اساسی در مسیر رفع نیازمندی‌های کشور بردارند و پیوسته مورد عنایت و توجه صاحب شریعت حضرت بقیةالله امام زمان(عج) قرار گیرند.

captcha