تبلیغات نمایشگاه قرآن کافی نبود/ پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی با ایثار و کار فرهنگی
کد خبر: 3325699
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
الفتی:

تبلیغات نمایشگاه قرآن کافی نبود/ پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی با ایثار و کار فرهنگی

گروه جامعه: مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان بازدید و تبلیغات نمایشگاه قرآن را ضعیف ارزیابی کرد.

سعید الفتی، مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به وضعیت نمایشگاه گفت: فضای نمایشگاه و اقداماتی که انجام شده است بسیار خوب است اما متاسفانه کار تبلیغی جدی نشده و این باعث شده با این هزینه و کارهای زیربنایی خوبی که انجام شده است نتوانیم بازدهی خوبی داشته باشیم.

مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به عظمتی که نمایشگاه قرآن و جمعیت 12 میلیونی شهر تهران دارد اینجا ظرفیت بیش از این را طلب می‌کند و می‌توان این کار را هم با تبلیغات صحیح انجام داد.

حضور بازدیدکنندگان چشمگیر نبوده است

وی با اشاره به محصولات ارزشمندی که در بیست‌وسومین نمایشگاه قرآن عرضه شده است گفت: دوستان در این محل کارهای بسیار ارزشمندی را ارائه داده‌اند که متاسفانه با تبلیغاتی که برای جذب مردم به نمایشگاه قرآن شده است حضور بازدیدکنندگان چشمگیر نبوده است.

برای نمایشگاه قرآن خوب تبلیغات نشده است

الفتی در ادامه گفت: احساس می‌کنم برای نمایشگاه قرآن خوب تبلیغات نشده است و روابط‌ عمومی قوی بر اینجا حاکم نیست. ترکیب بخش‌ها به‌گونه‌ای است که احساس می‌کنید با یک نمایشگاه مریض و بیمار روبرو هستید.

مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نبود امکاناتی همچون آب سردکن در مسیر تردد بازدیدکنندگان از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در مقابل هزینه‌هایی که می‌شود نمایشگاه نیازمند این است که خدمات مطلوبی را به بازدیدکنندگان ارائه کند.

وی در ادامه با بیان فعالیت‌هایی که در حوزه ایثارگری در نمایشگاه قرآن انجام می‌شد گفت: شعاری که در این زمینه داریم ایثار و فداکاری است که یکی از مقوله‌های فرهنگی است و می‌تواند در شرایط امروز جامعه ما راه‌گشای بسیاری از موانع باشد.

اوج فداکاری و ایثار، شهادت است

الفتی بیان کرد: اوج فداکاری و ایثار، شهادت است و قبل از اینکه ایثار و شهادت یک موضوع باشد یک فرهنگ است. این فرهنگ امروز در جامعه ما می‌تواند مصادیق زیادی را ایجاد کند و در شرایط کنونی اثر‌بخش باشد.

مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: معتقدیم که ایثار و مقاومت و کار فرهنگی که مردم از خود نشان می‌دهند می‌تواند اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کنیم.

قرآن می‌تواند مصادق خوبی برای ما باشد

وی شعار سال جاری در نمایشگاه قرآن را ایثار، قرآن و مقابله با جاهلیت مدرن دانست و افزود: معتقدیم امروزه با جاهلیتی که در جامعه کنونی با عنوان داعش شکل پیدا کرده است، قرآن می‌تواند مصادق خوبی برای ما باشد و کنار این موارد فداکاری و از خودگذشتی می‌تواند جامعه را به سرانجام مقصود برساند.

captcha