راه‌اندازی ستاد اقامه نماز در ۳۰۰ نقطه کشور/ از نقاط مرزی تا قوای سه‌گانه؛ گستره فعالیت ستاد
کد خبر: 3316546
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
سرگزی اظهار کرد:

راه‌اندازی ستاد اقامه نماز در ۳۰۰ نقطه کشور/ از نقاط مرزی تا قوای سه‌گانه؛ گستره فعالیت ستاد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در بیش از ۳۰۰ شهرستان کشور این ستاد راه‌اندازی شده است، گفت: این ستاد از نقاط مرزی و عشایر گرفته تا قوای‌ سه‌گانه و تمام دستگاه‌های اجرایی در حال فعالیت است.

منصور سرگزی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه با گذشت چندین سال از فعالیت ستاد اقامه نماز در کشور، این ستاد تا چه حد توانسته به اهداف خود دست یابد؟، گفت: ستاد اقامه نماز گرچه با نیروها و اعتبارات اندکی کار خود را شروع کرده است که این شاید از زمره توفیقات این ستاد است، اما همه دوستانی که در ستادهای اقامه نماز هستند، انصافاً با انگیزه بسیار قوی و با یک تعهد بسیار بالا در آنچه که به عنوان یک وظیفه خطیر به عهده آنان گذاشته شده است تمام تلاش خود را مصروف می‌کنند تا این فریضه الهی به شکل مطلوب در جامعه انجام شود.

انتشار بیش از 2400 عنوان کتاب نماز
وی افزود: به صورت مصداقی در سال‌های گذشته در حوزه کتاب و کتابخوانی سهم کتاب‌های نماز در کشور بسیار اندک بود و به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید و منابع اطلاعاتی خانواده‌ها و نوجوانان با موضوع نماز در اختیار نبود، اما بحمد الهی امروزه بالغ بر 2400 عنوان کتاب نماز منتشر شده است و قطعاً سهم ستاد اقامه نماز از انتشار این کتاب‌ها خیلی اندک است یعنی شاید نزدیک به 300 عنوان کتاب را خود ستاد منتشر کرده است اما زمینه‌ای فراهم کرده تا با حمایت و پشتیبانی از ناشران و نویسندگان، افراد و اهل قلم داوطلبانه در این حوزه فعالیت کنند.
سرگزی ادامه داد: یا اینکه نماز در مدارس وضعیت چندان مطلوبی نداشت و همچنین، فضای نماز در دستگاه‌های اجرایی متناسب با وضعیت کارمندان نبود اما امروزه در تمام مدارس نماز جماعت اقامه برپا می‌شود و همگی امام جماعت دارند و همچنین در دستگاه‌های اجرایی نیز چنین است.

راه‌اندازی ستاد اقامه نماز در قوای سه‌گانه و تمام دستگاه‌ها
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با یادآوری اینکه برنامه‌های ویژه‌ای با موضوع نماز برای خانواده‌ها و کارکنان در همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه حتی قوای 3 گانه برگزار می‌شود، گفت: به عنوان مثال 2 سال است که ستاد اقامه نماز در قوه قضائیه مشغول به فعالیت است و برنامه‌هایی را مصوب و اجرا می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین، در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عزم جدی در موضوع نماز و مسجد مصروف شده است و این‌ها از توفیقات و برکاتی است که این عده قلیل با همت بلند و پشتیبانی رهبری،  تلاش می‌کنند تا به نحو احسن انجام شود.
سرگزی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا گستره فعالیت‌های ستاد اقامه نماز به دور افتاده‌ترین نقطه کشور هم رسیده است؟ گفت: ما اکنون در تمام استان‌های کشور ستاد اقامه را راه‌اندازی کرده‌ایم به طوری که در بیش از 300 شهرستان کشور ستاد وجود دارد البته این‌ها شعبه‌های مستقیم ستاد نیستند.

حوزه نماز مستلزم توجه تمام متولیان کشور است
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: دبیران ما غالباً فرهنگیانی هستند که در کنار شغل اصلی خود خدمت به نماز را هم دارند دنبال می‌کنند هستند اما در عین حال در تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها ستاد اقامه نماز وجود دارد که تحت برنامه ستاد اقامه نماز هستند و هدف این است که همه مردم در اقصی‌نقاط کشور بتوانند از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد اقامه نماز بهره‌مند شوند و طبیعتاً این حوزه مستلزم توجه متولیان کشور هست و دولت‌ها باید توجه جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: در اثر مطالعاتی که داشتیم و رصدی که کردیم در تمام نقاط کشور گروه‌های مختلف اجتماعی را تحت پوشش برنامه‌های خود داریم داریم به عنوان مثال در بین عشایر و روستاها و مناطق مرزی ستاد اقامه نماز ورود جدی داشته است و این‌ها نقاط هدف ستاد هستند البته این مستلزم آن نبوده که ما فضا و ساختاری ایجاد کنیم و بعد ورود برنامه‌ای داشته باشیم بلکه آمده‌ایم گروه هدف را مشخص کردیم و با اعزام نیروهای خود در همان محل‌ها برنامه‌های نماز را در دستور کار خود قرار داده و انجام داده است.

captcha