مسجدالنبی(ص)؛ میزبان نمایشگاه رمضانیه قرآن کریم
کد خبر: 3316179
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

مسجدالنبی(ص)؛ میزبان نمایشگاه رمضانیه قرآن کریم

گروه بین‌الملل: نمایشگاهی از نسخه‌های قرآن کریم در حجم و اندازه‌های مختلف، نسخه‌های خطی قرآن و تابلوهای خوشنویسی آیات، طی روزهای آینده به مناسبت ماه مبارک رمضان در جنوب مسجدالنبی(ص) افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «almmlke»، این نمایشگاه قرآنی به‌همت وزارت امور اسلامی، اوقاف، تبلیغات و ارشاد عربستان و با همکاری شرکت «سمایا» برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه قرآنی، نسخه‌های دست‌نویس و قدیمی قرآن کریم و چگونگی کتابت آن‌ها و ابراز و ادوات به‌کار رفته در نگارش این نسخ برای بازدیدکنندگان تبیین می‌شود و تابلوهای زیبا از خوشنویسی آیات قرآن و نیز کلکسیون‌های ویژه‌ای از نسخه‌های قدیمی و جدید قرآن کریم در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
هدف از برگزاری این نمایشگاه بالابردن اطلاعات و آگاهی بازدیدکنندگان درباره ترجمه و چاپ قرآن کریم است.
این نمایشگاه شامل بخش‌ها و غرفه‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به غرفه تاریخ قرآن کریم، غرفه مجمع قرآنی «ملک فهد» مدینه منوره، غرفه تلاش‌های انجام‌شده در زمینه اهتمام و توجه به قرآن کریم، غرفه «رتّل القرآن ترتیلاً»(قرآن را با ترتیل تلاوت کن)، غرفه تفسیر و تدبر در قرآن کریم، غرفه فن‌آوری در خدمت به قرآن کریم و غرفه نسخه‌های خطی و کلکسیون‌‌های قرآن اشاره کرد.
در این نمایشگاه قرآنی همچنین، فیلم‌ها و نرم‌افزارهای مختلف در زمینه قرآن کریم در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.
گفتنی است، شرکت «سمایا» دو سال پیش نمایشگاه «محمد رسول‌الله(ص)» و نمایشگاه «مأرز الایمان» را در مدینه منوره و در چارچوپ فعالیت‌های «مدینه منوره؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در 2013» برپا و سال گذشته نیز نمایشگاه «أسماء‌الله الحسنی» را برگزار کرد.

captcha