سینمای فاقد پیام، سینمای انقلاب نیست/ آغاز اکران فیلم‌های هسته‌ای در فارس
کد خبر: 3315304
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
زارع:

سینمای فاقد پیام، سینمای انقلاب نیست/ آغاز اکران فیلم‌های هسته‌ای در فارس

گروه هنر: مسئول بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه سینمایی که پیام نداشته باشد، سینمای انقلاب نیست، از آغاز اکران فیلم‌های هسته‌ای در شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نیما زارع، مسئول بسیج هنرمندان استان فارس عصر دیروز، 26 خرداد‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران که در منزل شهید سیدمهدی رکنی برگزار شد، گفت: شهید رکنی به‌عنوان شهید شاخص استان فارس در سال 94 انتخاب شد.
وی افزود: این شهید بزرگوار هم در رشته نمایش و هم در فضای فیلم‌سازی فعالیت داشتند که در حال حاضر برادر ایشان که همراه همیشگی برادر شهید خود بوده و نیز از پیشکسوتان تئاتر استان فارس است، در این عرصه مشغول به فعالیت است.
زارع با تأکید بر اینکه انقلاب برای رسیدن به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه شعبه‌های فرهنگ و هنر به ویژه سینما احترام ویژه قائل است، افزود: انقلاب ما به دنبال سینما و فیلم مطلوب است.
مسئول بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه سینمایی که پیام نداشته باشد، سینمای انقلاب نیست، به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، رشد سینماست تا بتواند استعدادهای انقلابی در این عرصه را شناسایی و تحولی در این زمینه ایجاد کند.
وی تأکید کرد: نباید سینما را به دست کسانی بدهیم که با انقلاب آشتی نیستند برای مثال امروزه بعضی از فیلم‌هایی که تولید می‌شوند، آنچه که اسلام و‌ انقلاب می‌طلبد نیست و البته این بدین معناست که دولت باید تمامی زمینه‌ها در این مقوله را فراهم کند. 
زارع عنوان کرد: اگر بخواهیم سینما رشد کند باید دو چیز را مدنظر قرارداد؛ میدان دادن به عناصر با استعداد و متعهد به کشور و انقلاب و ایجاد یک تحول به معنای سوق دادن مخاطب به سمت هنر حقیقی از جمله این موارد است.
مسئول بسیج هنرمندان فارس در بخش پایانی سخنان خود از آغاز اکران فیلم‌های هسته‌ای در این استان خبر داد و گفت:  با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت است و تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت مردم دارند از فردا اکران فیلم‌های هسته‌ای در مساجد و مراکزی که امکان اکران فیلم داشته باشند با تولیت کانون‌های هنرمندان در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

captcha