۲۱ خرداد؛ آغاز نمایشگاه قرآن در لرستان/ برپایی «جشن قرآن در رمضان» در شهرستان‌های استان
کد خبر: 3311184
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
امیدیان خبر داد:

۲۱ خرداد؛ آغاز نمایشگاه قرآن در لرستان/ برپایی «جشن قرآن در رمضان» در شهرستان‌های استان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان از آغاز برپایی نمایشگاه قرآن در سطح این استان از ۲۱ خردادماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در راستای برپایی نمایشگاه قرآن در این استان، جلسه مشترکی با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، محمد لروند، مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی استان و  منصور احمدی، مسئول دفتر امور قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان لرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: طی این جلسه مقرر شد تا به‌منظور کاهش هزینه‌ها و انتقال بخشی از هزینه‌ها به برپایی نمایشگاه در سطح شهرستان‌ها و تمرکززدایی، محل برگزاری نمایشگاه قرآن از گلستان خرم‌آباد به مجتمع فرهنگی اداره‌کل ارشاد خرم‌آباد انتقال یابد.

امیدیان با اشاره به اینکه همچنین معین شد تا این نمایشگاه به‌مدت یک هفته از 21 خردادماه آغاز شود، اظهار کرد: درنظر داریم تا در حاشیه این نمایشگاه قرآن در خرم‌آباد مراسم تجلیل از مجمع عمومی سالانه اتحادیه با موضوع تراز مالی، مراسم یادبود و بزرگداشتی از مرحوم نورمحمد مصدق، مدیر مؤسسه قرآنی گنجینه رستگاری الشتر برگزار کنیم.

برپایی نمایشگاه قرآن به‌مدت یک هفته در خرم‌آباد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان با تأکید بر اینکه اتحادیه استان به‌منظور پایگاهی برای زمینه‌سازی فعالیت‌های قرآنی و ارتقای آنها در سطح استان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی تلاش می‌کند، اضافه کرد: حلول ماه مبارک در خرم‌آباد همزمان با اختتامیه نمایشگاه قرآن در مرکز و افتتاحیه نمایشگاه‌های قرآن در راستای ارائه خدمات مؤسسات و ظرفیت‌های آنها به عموم مردم، عرضه کتب قرآنی و نرم‌افزارهای قرآنی در سطح شهرستان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه در کل ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی در همه شهرها، روستاها و حتی بخش‌های استان در‌نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پیرو این امر نیز نمایشگاه‌ قرآن با عنوان «جشن قرآن در رمضان» در شهرستان‌های استان طی ایام ماه مبارک رمضان، راه‌اندازی می‌شود.

عرضه کتاب‌های قرآن و نرم‌افزارهای تلاوت

امیدیان با اشاره به بخش‌های این نمایشگاه، عنوان کرد: عرضه و فروش کتاب‌هایی با مضامین قرآنی، دینی و اسلامی، عرضه نرم‌افزارهای تلاوت‌های مجلسی، جزءخوانی قرآن، کارگاه‌های مهدویت با حضور کارشناسان، همچنین برپایی غرفه پاسخگویی احکام و همچنین آموزش قرائت صحیح نماز از جمله بخش‌هاییست که در این نمایشگاه‌های سطح شهرستان‌ها در‌نظر گرقفته شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان بیان کرد: همچنین در حاشیه نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان محافل انس با قرآن، کلاس‌های تفسیری، مسابقه قرآن و مطالب آموزشی از صحیفه سجادیه ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان و همزمان با سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت مجموعه مؤسسات و خانه‌های قرآن برنامه‌های متنوعی را با حضور قرآن‌آموزان، سخنرانی، مولودی‌خوانی و مسابقات قرآنی برگزار کردند. همچنین همزمان با سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) مراسم سوگواری و عزاداری از سوی تشکل‌های قرآنی استان برپا شد.

captcha