اعضای شورای اسلامی به‌دور از شعارزدگی به حل مشکلات مردمی بیاندیشند
کد خبر: 3256097
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
استاندار خراسان جنوبی:

اعضای شورای اسلامی به‌دور از شعارزدگی به حل مشکلات مردمی بیاندیشند

گروه اجتماعی: اعضای شورای اسلامی باید به‌دور از حواشی و شعارزدگی تنها به حل و فصل مشکلات مردمی بیاندیشند که با آرای خود آنها را دارای جایگاه قانونی در شوراها کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی عصر روز گذشته، 14 اردیبهشت‌ماه در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی گفت: شوراهای اسلامی باید براساس آنچه قانون برای آنها تعیین کرده عمل کنند و آنچه که باید مورد حمایت مدیریت عالی استان قرار بگیرد، مطمئن باشید از آنها حمایت می‌کنیم.



وی با اشاره به اینکه هر شورایی دارای وظایف و حدود اختیاراتی است که باید به آنها عمل کند، افزود: شوراهای اسلامی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و جایگاهی که قانون برای آنها مشخص کرده، نقش بسیار مهمی در ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم استان داشته باشند.



استاندار خراسان جنوبی خطاب به شوراهای اسلامی استان گفت: اعتقاد و باور قلبی ما این است که اگر به مردم صادقانه خدمت کنیم آنها نیز علاوه بر حضور همیشگی خود در صحنه‌ها از ما حمایت و پشتیبانی می‌کنند.



خدمتگزار با بیان اینکه اجرایی شدن مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان یکی از اولویت‌های مهم کاری مسئولان در سال جاری است، افزود: تاکنون با پیگیری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.



وی به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: هیچ کس در هیچ رده و مقامی اجازه ندارد به جای مردم تصمیم گرفته و یا برای آنها تصمیم‌سازی کند.



استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید فضایی فراهم شود تا همه افراد و گروه‌های مورد تأیید نظام با سلایق مختلف بتوانند در چارچوب‌های تعیین شده قانونی به ارائه برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر خود بپردازند، عنوان کرد: اجرای صحیح قانون و ایجاد زمینه لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مهمترین وظیفه مسئولان بوده و شوراهای اسلامی در تبیین این مهم می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.



خدمتگزار با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها ظرفیت بزرگی برای حل مشکلات استان در بخش‌های مختلف است، گفت: نمایندگان شورای اسلامی استان در شورای عالی استان‌ها باید از این ظرفیت برای حل مشکلات استان حداکثر استفاده را به عمل آورند.



وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها می‌تواند در کنار مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهادات به دولت کمک‌کند که انتظار می‌رود در این زمینه فعال‌تر عمل شود.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آماده هرگونه کمک و مساعدت به شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها برای حل مشکلات مردم هستیم، عنوان کرد: شورهای اسلامی نیز می‌توانند پیشنهادات اجرایی خود را برای حل مشکلات استان مطرح تا از طرف دولت پیگیری شود.



خدمتگزار موضوع پیگیری افزایش اختیارات مدیران استانی را از دیگر اولویت‌های کاری خود در سال جاری دانست و یادآور شد: به‌طور حتم با افزایش این اختیارات در سطح استان‌ها از استاندار تا سایر مدیران استانی در سطوح مختلف، روند خدمت‌رسانی به مردم تسهیل شده و سریع‌تر به نتایج مورد نظر دست خواهیم یافت.

captcha