رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس منصوب شد
کد خبر: 3128999
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس منصوب شد

گروه هنر: در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، امین زارع به عنوان رئیس این سازمان معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس امروز، 23 فروردین در سالن کوثر مجموعه فرهنگی امام علی(ع) سپاه فجر فارس برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سعید گودرزی، رئیس شورای عالی قشر هنرمندان بسیج استان فارس گفت: این شورا متشکل از جمعی از نخبگان هنر و ادبیات استان است که در سال 93 سازمان بسیج هنرمندان را در عرصه‌های مختلف همراهی کردند که خوشبختانه آن همدلی و همزبانی که مدنظر رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری بود، در قشر بسیج هنرمندان فارس رخ داده است.
گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب درباره ناتوی فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم بیانات شکیل و قابل تأمل و تعمقی داشتند که در سال گذشته پیگیری کردیم که می‌توان به چند گزینه اشاره کرد، گفت: نخست بحث ادبیات و هنر در ساحت اقتصاد مقاومتی است که چگونه می‌توان از این ساحت به اقتصاد مقاومتی برسیم و دوم بحث فقه هنر را در شورای عالی بسیج هنرمندان بررسی کردیم.
رئیس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: در ارتباط با آسیب‌هایی که در حیطه‌های فرهنگی و هنری استان ما را تهدید می‌کند باید به‌صورت سرفصل مهیا کرده و آن‌ها کاربردی و عملیاتی کنیم.

جایگاه هنرمند بستگی به جهت‌دهی روح هنر در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی دارد
بنا بر این گزارش، ابوالفضل گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره هنر عنوان کرد: هنرمند به خودی خود جایگاهی ندارد مگر اینکه بتواند روح هنر را در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی جهت دهد و طبق فرمایشات معظم‌له هنرمند تابع روح هنری است و این دیدگاه هنرمند است که به هنر جهت می‌دهد.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه جایگاه هنرمند به روح هنر بستگی دارد، گفت: اگر این روح را با اهداف نظام و انقلاب اسلامی همراه شود، آن هنر و هنرمند با ارزش است.
گزنی با اشاره به فرمایشات امام راحل درباره تفکر بسیجی، این نوع تفکر را دارای ویژگی‌ها و الزاماتی دانست و افزود:‌ یکی از ویژگی‌های تفکر بسیجی داشتن دغدغه انقلاب اسلامی است اما انقلاب اسلامی دنبال پیاده کردن چه اهدافی است؟ هنرمند بسیجی یا بسیجی هنرمند اگر دغدغه انقلاب اسلامی داشته باشد ارزش دارد این یعنی همان تفکر بسیجی.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه یکی  دیگر از ویژگی‌های تفکر بسیجی الگوسازی در همه عرصه‌هاست، به الزامات این تفکر نیز اشاره کرد و گفت: اگر این تفکر با الزامات آن همراه شد، دغدغه‌ای که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره فرمودند برطرف خواهد شد.

نخستین الزام تفکر بسیجی، دینداری است
وی با تأکید بر اینکه نخستین الزام تفکر بسیجی دینداری است، گفت: تفکر بسیجی تنها مختص به افراد خاصی نیست و هر کسی که دغدغه دین، اسلام و اهداف انقلاب و نظام اسلامی دارد، در حقیقت بسیجی است و اصولاً دینداری پایه اصلی و الزام تفکر بسیجی است.
گزنی، اخلاص و عمل خالصانه را الزام دیگر تفکر بسیجی دانست و افزود:‌ بزرگترین مقطع انقلاب اسلامی دفاع مقدس است اما ما چقدر دغدغه انتقال فرهنگ دفاع مقدس و دفاع عالمانه از انقلاب اسلامی را داریم؟ در حقیقت این یکی از الزامات تفکر بسیجی است.
به گفته وی، منظور از دفاع عالمانه از انقلاب اسلامی، دفاعی مبتنی بر خردگرایی است به طوری که مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی‌های خود بر روی این بحث تأکید فراوان دارند لذا یک بسیجی باید ضمن دینداری و خالصانه و عمل مبتنی بر تقوا و دینداری باید خردگرایی را مبنای عمل خود قرار دهد.

دیدگاه اسلام نسبت به هنر، توحیدی است
گزنی با بیان اینکه دیدگاه غرب نسبت به هنر یک دیدگاه لیبرالیستی است اما دیدگاه اسلام توحیدی است و تفاوت در همین است، گفت:‌ اصول و مبانی غرب بر دیدگاه و تفکر اومانیستی و لیبرالیستی است اما در دیدگاه اسلامی اینگونه نیست و در تمام عرصه‌ها این دیدگاه بر اساس اصل توحید است و این دیدگاه است که جهت می‌بخشد و اگر در این راستا حرکت کردیم در واقع در راستای تحقق اهداف اسلام حرکت کرده‌ایم.

گزنی در ادامه به برخی از وقایع فرهنگی در استان فارس اشاره کرد و گفت: چرا اجازه دهیم کسانی به استان فارس، مهد تمدن و هنر اسلامی پا بگذارند که با نظام و رهبری سرعناد دارند و اینجاست که باید تشکل‌های بسیجی ورود پیدا کنند.

هنرمندان نسبت به برخی فضاهای ضدفرهنگی در استان حساسیت داشته باشند
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه باید نسبت به آنچه که در استان در حال رخ دادن است، حساسیت داشته باشیم، ادامه داد: هنرمندان و پیشکسوتان یکی از اقشار بسیج هستند که باید در مقابل کسانی که با رهبری،‌ اهداف نظام و غیره قرار دارند، ایستادگی کنند.
وی با بیان اینکه برخی علناً فحاشی می‌کنند و بسترهای ضد فرهنگی در فارس باز می‌شود اما برخی از اقشار ما سکوت می‌کنند، گفت: وظیفه همه ما به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی این است که پاسخ قاطعی به این افراد دهیم زیرا مقام معظم رهبری فرمودند استان فارس در قله است لذا در شأن این فرمایش نیز باید تمام اقشار ما در برابر چنین وقایعی موضع‌گیری کنند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از زحمات حجت حسنی تقدیر و امین زارع به عنوان رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس معرفی شد.

captcha