جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران فرصتی برای توسعه استان فارس است
کد خبر: 2887139
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
دستغیب:

جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران فرصتی برای توسعه استان فارس است

گروه اجتماعی: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز گفت: این جایگاه فرصت مناسبی برای توسعه و افزایش معنویت در استان فارس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیداحمدرضا دستغیب، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز، 4 اسفند در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: رسانه ملی در استان به حفظ وحدت بین نیروها و عدالت در اطلاع‌رسانی و خبررسانی توجه ویژه داشته باشد و حضور تمام اقوام در استان که فرصتی ارزنده و قرین فرهنگ اصیل ما در استان است نیز در این مرکز مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه رسانه ملی در استان می‌تواند در توسعه پایدار استان و در انتقال و بیان مشکلات نقش مهمی ایفا کند، افزود: جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) نیز فرصت مناسبی برای توسعه استان و افزایش معنویت در استان فارس است.
دستغیب تأکید کرد: باید مسئولان مرکز صدا و سیمای مرکز استان فارس برای تغییر دیدگاه و نگاه‌های نادرستی که نسبت به مردم استان فارس و شهر شیراز در حال شکل‌گیری است تلاش کنند.
رئیس کمیته شورای اجرایی بین‌المجالس ایران عنوان کرد: نگاه‌های غیرواقعی که در کشور در حال ایجاد است نگران‌کننده است و گویی بناست هر از گاهی مردمان منطقه‌ای از کشور مورد تمسخر قرار گیرند که بسیار ناشایست است.
وی با بیان اینکه این مطالبی که در قالب ظنز بیان می‌شود با واقعیت قرین نبوده و با طبیعت مهربان شیرازی‌ها سازگاری ندارد، گفت: مردم استان فارس و شهر شیراز اهل کار و کوششند که اگر اینگونه نبود مردم این دیار در بسیاری از عرصه‌های ملی و بین‌المللی از جمله فلسفه، هنر، ادب، فقه و مکاتب، علم و غیره سرآمد نبودند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم استان فارس و شهر شیراز به سبب عبرت گرفتن از طبیعت حریص و مال‌پرست نیستند، گفت: شیرازی‌ها و پارسی‌ها با حضور در طبیعت به این نتیجه می‌رسند که باید از فرصت‌ها استفاده کنند و بزرگ‌ترین خدمت در حوزه فرهنگ عمومی در کشور و در استان فارس برعهده رسانه ملی در این حوزه قرار دارد.
وی با یادآوری اینکه استان فارس دیار ثروتمندی است و منابع مالی در بانک‌های استان نشان از این موضوع و تلاش مردم دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی باید کاری فراگیر انجام شود تا این نگاه ناروا نسبت به تلاش و کوشش مردم این استان تصحیح شود.

captcha