یادواره شهدای سادات پرداختن به اهداف مکتب عاشوراست
کد خبر: 2856239
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
مختاری:

یادواره شهدای سادات پرداختن به اهداف مکتب عاشوراست

گروه اجتماعی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه تکریم شهدای سادات در واقع احیای مکتب عاشوراست، گفت: در یادواره شهدای سادات نیز به اهداف و آرمان‌های این مکتب می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس امروز، 27 بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی کمیته کار و کارگری این یادواره با بیان اینکه گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای سادات کاری پر اهمیت است، گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به‌صورت عام یک کار بزرگ است اما در میان همان‌طور که در بین همه مردم، سادات از اهمیت خاصی برخوردار هستند قطعاً شهدای سادات نیز دارای اهمیت ویژه‌ای در میان شیعیان هستند.

وی با اشاره به اینکه تکریم شهدای سادات در واقع احیای مکتب عاشوراست که در یادواره شهدای سادات نیز به اهداف و آرمان‌های این مکتب می‌پردازیم، افزود: توجه و الگوسازی به این شهدای سادات تأثیر بسیار زیادی برای جوانانی که عرصه دفاع مقدس را درک نکرده و ندیده‌اند، خواهد داشت.

مسئول کمیته کارخانجات و کارگری ستاد یادواره شهدای سادات فارس، با اشاره به اینکه استان فارس 15هزار شهید سر افراز نظام مقدس جمهوری اسلامی، را فدای این مرز و بوم کرده است، اظهار کرد: استان فارس دارای یک هزار و 410 شهید کارگری است که تعدای از این کارگران از شهدای سادات هستند.

جامعه کارگری می‌تواند مسیر اصلی را با الگوبرداری از شهدا طی کند

مختاری با بیان اینکه تمامی شهدا می‌توانند نقش الگویی داشته باشند، تصریح کرد: ایثار، تلاش و ارتقای فرهنگ کار نیاز اصلی جامعه است و از سوی دیگر نیز الگو سازی شهدا که از خود گذشتند تا به اهدافشان برسند نیز یکی دیگر از نیازمندی‌های جامعه کارگری و کار فرمایی است و جامعه کارگری و کارفرمایی می‌تواند مسیر اصلی را با کمک این شهدای عزیز بهتر پیدا کنند.

استفاده از ظرفیت کارگران و کارفرمایان در برگزاری یادواره شهدای سادات

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پیشبرد اهداف یادواره شهدای سادات، بیان کرد: طی جلساتی با تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی در تلاش هستیم تا با محوریت و راهبری مسئولان این یادواره، قشر کارگری و کارفرمایان نیز با حضور خود نقش پشتیبانی را در برگزاری یادواره شهدای سادات ایفا کنیم و قطعاً در این زمینه تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیرازعنوان کرد: انتخاب شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) توسط مقام معظم رهبری خود یک حرکتی برای برجسته کردن بحث مذهب بوده است و قطعاً تکریم شهدا هم می‌توانند در رشد فرهنگ شهروندی و تثبیت این جایگاه بسیار کمک کند.

captcha