۳۰ بهمن‌؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی
کد خبر: 2804019
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰

۳۰ بهمن‌؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی

گروه هنر: آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی، از سیزدهمین جشنواره‌ فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، ۳۰ بهمن‌ماه عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی از سیزدهمین جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) ویژه دانشگاهیان که شامل دو بخش اصلی و جنبی می‌شود، تا 30 بهمن ماه اعلام شد.

بخش اصلی این جشنواره شامل داستان کوتاه، سفرنامه نویسی و خاطره‌نویسی می شود و داستان‌خوانی دراماتیک در بخش جنبی قرار گرفته است.

جشنواره ملی سفرنامه و ادبیات داستانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی با بهره‌مندی از زبان ادبی و هنری، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره امام رضا(ع)، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه‌ سیره آسمانی حضرت رضا(ع) و ارائه کارهای ادبی و هنری ارزشمند و تأثیرگذار با رویکرد دینی و مبتنی بر فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به رشد فضای معنوی در دانشگاه با ترویج آموزه‌های فرهنگی اهل بیت(ع)، ایجاد زمینه رقابت سالم و شکوفایی استعدادها در دانشگاه‌ها در زمینه‌های ادبی با رویکرد مذهبی و معرفی آثار برتر کشور، ایجاد فضای تعامل و نقد هنری و ادبی و فراهم کردن زمینه بهره‌مندی اهل هنر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ رضوی و آموزه‌های دینی اشاره کرد.

این جشنواره ملی را دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار با همکاری بنیاد بین‌المللی نخبگان فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دهه آخر اردیبهشت 94 برگزار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مهلت ثبت‌نام و دریافت خلاصه طرح‌ها تا 30 بهمن‌ماه اعلام شده است که علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه اثر خود را از طریق پست الکترونیکی razavis@hsu.ac.ir ارسال کنند، همچنین با توجه به اینکه نتایج نهایی پنجم اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود، شرکت‌کنندگان تا 28 اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی shamstoos.ir مراجعه کنند.

captcha