برگزاری مرحله کشوری «مدهامتان» در بخش بانوان برای نخستین‌بار
کد خبر: 2616527
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
میرزایی‌نسب خبر داد:

برگزاری مرحله کشوری «مدهامتان» در بخش بانوان برای نخستین‌بار

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر جشنواره‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه ۹ استان، رقابت‌های خود را در بخش بانوان برگزار کرد‌ه‌اند، گفت: مرحله کشوری این مسابقات در بخش بانوان، امسال برای نخستین‌‌بار به میزبانی قم برگزار می‌شود.

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر جشنواره‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پایان یافتن مرحله استانی نهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» در مرحله استانی، گفت: این مرحله با برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات استان خراسان رضوی در روز 14 آذرماه به طور رسمی پایان یافت.
وی افزود: پس از برگزاری این مسابقات در استان‌های کشور و پایان مرحله استانی میزان کل شرکت‌کننده‌ها در رشته‌ها و بخش‌های مختلف بالغ بر 30 هزار نفر شده است که البته این تعداد می‌توانست بیشتر از این رقم باشد، اما برخی شرکتکنندگان بنا به دلایلی و طی تماس‌هایی که با دبیرخانه جشنواره‌ داشته‌اند، موفق به حضور در مسابقات نشد‌ه‌اند. در این دوره از مسابقات بازه زمانی بسیار مناسبی را برای حضور بیشتر شرکت‌کنندگان در جشنواره در نظر گرفته بودیم.

معرفی نفرات برتر استانی به دبیرخانه کشوری تا 20 آذر
دبیر جشنواره‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده فضای بهتری را برای حضور بیشتر شرکت‌کنندگان فراهم کنیم، تصریح کرد: دبیرخانه‌های استانی تا روز 20 آذرماه مهلت دارند تا نفرات برتر خود را در رشته‌های مختلف به دبیرخانه کشوری این جشنواره معرفی کنند.

برگزاری مسابقات بخش بانوان در 9 استان کشور
میرزایی‌نسب در ادامه با بیان اینکه در جشنواره امسال 9 استان کشور رقابت‌های خود را در بخش بانوان نیز برگزار کردند، گفت: امسال برخی استا‌ن‌ها همچون، خراسان شمالی، یزد، اصفهان، قم، تهران، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، فارس و ... مسابقات قرآن را در  بخش بانوان برگزار کرده و نفرات برتر نیز مشخص شده‌اند.
وی بیان کرد: بر همین اساس امسال در نظر داریم تا برای اولین بار رقابت‌هایی را با حضور نفرات برگزیده این استان‌ها برگزار کنیم، تلاش خواهیم کرد تا این مسابقات در دی‌ماه و در استان قم برگزار شود. سال‌های گذشته نیز برخی استان‌ها در مرحله استانی رقابت‌های خود را در بخش بانوان برگزار کردند اما برگزاری مسابقاتی با حضور برگزیدگان مرحله استانی در بخش بانوان برای اولین بار است که برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه در مورد مرحله کشوری این جشنواره در بخش آقایان نیز یادآور شد: این مسابقات در بخش آقایان بهمن‌ماه در اهواز برگزار می‌شود. در این دوره مراکز استان‌ها با تمام توان خود وارد کار شدند و سعی داشتند تا شرایط مناسبی را برای برگزاری مطلوب مسابقات انجام دهند.

مرحله کشوری آقایان با حضور 245 نفر برگزار می‌شود
میرزایی‌نسب اظهار کرد: بر همین اساس و براساس سهمیه‌ای که برای استا‌ن‌ها براساس تعداد کانون‌های فعالی که داشته‌اند، در نظر گرفته شده است، مجموعاً 245 نفر در مرحله کشور در بخش آقایان حضور خواهند داشت.
وی در پایان تصریح کرد: این تعداد شرکت‌کننده براساس سهمیه‌بندی صورت گرفته برای استا‌ن‌های مختلف است، در این سهمیه‌بندی استان‌هایی که تا 700 کانون فرهنگی و هنری داشته باشند نفرات اول رشته‌های مختلف در مرحله کشوری حضور خواهند داشت. استان‌هایی که از 700 تا 1000 کانون داشته باشند در هر رشته دو نفر حضور دارند و استان‌هایی که بالاتر از 1000 کانون دارند نیز در هر رشته سه نماینده در مرحله کشوری خواهند داشت.
یادآور می‌شود این مسابقات در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، مفاهیم و ترجمه قرآن کریم برگزار می‌شود.

captcha