اختصاص بیش از سه میلیارد دینار عراقی برای طرح بهداشتی ویژه اربعین
کد خبر: 2615694
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

اختصاص بیش از سه میلیارد دینار عراقی برای طرح بهداشتی ویژه اربعین

گروه بین الملل: کمیته بهداشت شورای استانی کربلا از اختصاص بیش از سه میلیارد دینار عراقی برای طرح بهداشتی ویژه زیارت اربعین امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری عراقی «نون»، علاء الغانمی، رئیس کمیته بهداشت شورای استانی کربلای معلی، امروز، 15 آذرماه، در این باره گفت: این شورا بیش از سه میلیارد دینار عراقی برای حمایت از طرح بهداشتی ویژه زیارت اربعین امام حسین(ع) اختصاص داده است.
وی افزود: تمامی لوازم و تجهیزات پزشکی و بهداشتی و دارو از جمله داروهای نجات‌بخش برای زائران امام حسین(ع) فراهم گردیده است.
علاء الغانمی تصریح کرد: این مبلغ با توجه به افزایش تعداد زائران و نیاز بیشتر آنان به دارو و درمان اختصاص یافته است، زیرا بنابر گزارش‌های میدانی گروه‌های زیادی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) راهی کربلای معلا هستند.
وی در ادامه گفت: این داروها در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی که در طرح بهداشتی ویژه زیارت اربعین حسینی مشارکت دارند، توزیع خواهد شد.
رئیس کمیته بهداشتی شورای استانی کربلا تصریح کرد: استان کربلا و همه ادارات آن هر ساله آماده ارائه خدمات امنیتی و بهداشتی برای استقبال از میلیون‌ها زائری هستند که از داخل و خارج عراق برای برگزاری مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) در بیستم ماه صفر عازم کربلا می‌شوند.
در همین راستا، عدیله حمود، وزیر بهداشت عراق طی بازدیدی که از شهر کربلا داشت، گفت: کربلا از نظر خدمات بهداشتی آمادگی کامل برای استقبال از زائران حسینی را دارد.
حمود با اشاره به اختصاص مبلغ یک میلیارد دینار به اداره بهداشت کربلا برای التزام به تعهدات خود در قبال شرکت‌های حمایت‌کننده آن، افزود: تمامی مراکز بهداشتی استان کربلا مجهز به تجهیزات پزشکی شده‌اند.

captcha