مرحله مکتوب جشنواره قرآنی «مدهامتان» برگزار شد/ تعویق مسابقات شفاهی در 3 استان
کد خبر: 2612752
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
میرزایی‌نسب:

مرحله مکتوب جشنواره قرآنی «مدهامتان» برگزار شد/ تعویق مسابقات شفاهی در 3 استان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با اشاره به تعویق مرحله استانی مسابقات قرآن «مدهامتان» در سه استان به دلیل برگزاری مسابقات قرآن اوقاف از برگزاری بخش کتبی این جشنواره نیز خبر داد.

مجتبی میرزایی‌نسب، مسئول جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از تعویق برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در سه استان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود تا پایان هفته اول آذرماه مرحله استانی این جشنواره در تمام استان‌های کشور پایان یابد.
وی افزود: در سه استان تهران، خراسان رضوی و آذربایجان‌شرقی این مسابقات به تعویق افتاد و یکی از دلایل این تعویق نیز برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در این سه استان بوده است. امیدواریم در هفته جاری شاهد برگزاری رقابت‌‌ها در این استان‌ها باشیم. با برگزاری رقابت‌های قرآنی در این استان‌ها، عملاً مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان پایان خواهد یافت.
‌میرزایی‌نسب با اشاره به اینکه در هفته گذشته مسابقات مرحله استانی در استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار زیادی که در این استان فعال است، تغییرات خوبی در آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره به وجود آمد. در حال حاضر و قبل از پایان یافتن مرحله استانی در سه استان ذکر شده در بالا، تعداد شرکت‌کنندگان به بیش از 25 هزار نفر رسیده است.
وی در ادامه به تأخیر یک ساله در برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره قبل این جشنواره در مرحله استانی نزدیک به 36 هزار نفر شرکت کردند. پیش‌بینی ما این بود که با توجه به تأخیر یک‌ساله در مسابقات با کاهش آمار مواجه شویم اما روند حضور افراد در مسابقات رو به رشد بوده است.
مسئول جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با توجه به اینکه در دوره هشتم از لحاظ اعتباری در وضعیت مطلوبی بودیم، بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها مراحل شهرستانی و منطقه‌ای را برگزار کردند که همین امر در افزایش آمار اثرگذار بود. در این دوره مرحله شهرستانی در بسیاری از شهرستان‌ها برگزار نشد و با این وجود پیش‌بینی ما این است که تعداد شرکت‌کنندگان به بیش از 36 هزار نفر برسد.
میرزایی‌نسب یادآور شد: رقابت‌های استانی در استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در روزهای پایانی هفته جاری برگزار خواهد شد، همچنین رقابت‌ها در استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی نیز تا پایان هفته برگزار خواهد شد.

مسئول جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه رقابت‌های بخش کتبی در رشته‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه روز گذشته هفتم آذرماه در سراسر کشور برگزار شد، بیان کرد: از امروز نیز پاسخنامه‌های شرکت‌کنندگان تصحیح خواهد شد و به زودی نتایج آن اعلام و افراد برتر اعلام خواهند شد.

captcha