حضور گردشگران مذهبی فرصت مغتنمی جهت گسترش امور فرهنگی است
کد خبر: 2513622
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲

حضور گردشگران مذهبی فرصت مغتنمی جهت گسترش امور فرهنگی است

گروه اجتماعی: استاندار فارس با اشاره به حضور گردشگران در ايام نوروز، حضور آنان را در اماكن مذهبی فرصت مغتنمی جهت گسترش امور فرهنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، حسين صادق‌عابدين، استاندار فارس امروز چهارشنبه، 7 فروردين‌ماه در بازديد از ‏خيمه‌های معرفت دينی آستان مقدس حضرت سيد علاءالدين حسين‌‏بن موسی الكاظم(ع) شيراز با تصريح اينكه در ايام نوروز به‌طور متوسط 10 ميليون ‏گردشگر از استان فارس بازديد می‌كنند، گفت: حضور گردشگران در اماكن ‏مذهبی و تاريخی فرصت مغتنمی برای گسترش كارهای فرهنگی است.
استاندار فارس بر اهميت توجه به اين فرصت‌ها جهت بهره‌برداری، تأكيد كرد و افزود: ‏بايد شرايط و امكانات لازم را در اين خصوص ايجاد كنيم.
صادق‌عابدين با اشاره به برپايی خيمه‌های معرفت دينی تصريح كرد: راه‌اندازی طرح خيمه‌های معرفت دينی كه در حرم ‏سيد علاءالدين حسين(ع) و اماكن ديگر شاهد آن هستيم كار جالبی است و بايد توسعه يابد چراكه اين خيمه‌ها فرصت مناسبی برای ‏پاسخ‌گوئی به سئوالات شرعی مردم و رفع نيازهای فرهنگی و مذهبی آن‌ها ‏است.‏
بنا بر اين گزارش، در اين بازديد كه عبدالله حسيني، سرپرست معاونت زيارت استانداري فارس حضور داشت، استاندار فارس از از بخش‌هاي مختلف نمايشگاه فرهنگي حرم سيد علاءالدين حسين(ع) بازديد كرد و ضمن حضور در غرفه‌هاي آموزشي و تبليغي نمايشگاه با فعاليت‌هاي مختلف آن آشنا شد.
اين نمايشگاه با محوريت آموزه‌هاي ديني و فرهنگي همچون حجاب و عفاف فرق و اديان شهداي دفاع مقدس از 27 اسفندماه سال گذشته برپا و تا 17 فروردين سال جاري در حرم مطهر سيد علا الدين حسين(ع) آماده بازديد علاقه‌مندان است.
به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام سيد اسماعيل حسيني‌مقدم،‌ مدير كل اوقاف فارس نيز در اين بازديد گفت: نمايشگاه‌هاي مشابه در مكان‌هاي پر بازديد مسافران نوروزي همچون حافظيه و تخت جمشيد با همكاري بيش از يكصد روحاني مدعو از شهر مقدس قم برپا شده كه با استقبال بازديد نندگان مواجه شده است.
captcha