مراسم جشن انقلاب در جهاددانشگاهی همدان برگزار شد
کد خبر: 2269751
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱

مراسم جشن انقلاب در جهاددانشگاهی همدان برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: يكشنبه 16 بهمن‌ماه، مراسم جشن انقلاب به ميزبانی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، علی‌اكبر فاميل روحانی، عضو هيئت علمی گروه كتابداری دانشگاه آزاد اسلامی همدان، يكشنبه 16 بهمن‌ماه در مراسم جشن انقلاب به ميزبانی جهاددانشگاهی همدان گفت: گروه‌های متعهد و روشنفكر از زمانی كه امام تبعيد شد، اقدام به انجام فعاليت‌های مخفيانه‌ای كردند.
وی اظهار كرد: يكی از عمده‌ترين مسائلی كه زمينه‌ساز تحركاتی در شهر همدان شد حضور شخصيت‌های مذهبی مانند شهيد آيت‌الله مدنی و مرحوم آيت‌الله معصومی بود كه رحلت وی زمينه‌ساز حركتی برای مردم شد.
فاميل روحانی ادامه داد: رحلت آيت‌الله معصومی زمينه‌ساز بسياری از روشنگری‌ها شد، جوانان بسياری را به سمت انقلاب جذب شدند و مقدمه‌ای برای اعتراضات مردم در شهر از جمله حمله و تخريب بانك‌ها و محل‌های نامناسب بود و در همين زمان بود كه مأموران دست به جنايت بزرگی زده و عزيزانی را به شهادت رساندند.
وی اظهار كرد: سرباز وظيفه مباشر كاشانی نيز كه امروز بيمارستانی به نام او در همدان وجود دارد، به استاندار وقت حمله كرد و تعدادی از گروه‌های انقلابی نيز با برنامه‌های گوناگون خود زمينه ارعاب نيروهای شاهنشاهی را ايجاد و تعدادی را اعدام انقلابی كردند.
اين مدرس دانشگاه بيان كرد: در آبان يا آذرماه با توجه به مشكلاتی كه در شهر پديد آمده بود جمعی از افراد زير نظر شهيد مدنی اعضای كميته انقلابی را تشكيل دادند و بسياری از آن‌ها شب‌ها از شهر پاسداری و حمايت می‌كردند.
وی افزود: اين گونه فعاليت‌ها تا نزديكی انقلاب ادامه داشت تا اينكه ساختمان حزب رستاخير كه توسط شاه ايجاد شده بود تا تمام ايرانيان عضو آن شوند، كه آن زمان در خيابان شريعتی فعلی وجود داشت مركز كميته انقلاب شد و بخش‌های مختلف ساختار جامعه از اين ساختمان فرماندهی می‌شد و كارها را رتق و فتق می‌كرد.
وی به مسئوليتی كه آن زمان عهده‌دار بود اشاره و عنوان كرد: مسئوليت هماهنگی اعتصابات ادارت بر دوش من بود به‌گونه‌ای كه كارها در ادارات متوقف نشود و بعضاً اعتصاباتی داشته باشند كه تمام اين امور زيرنظر شهيد مدنی انجام می‌گرفت.
وی خاطرنشان كرد: اين جريان ادامه داشت تا اينكه لشكری كه از كرمانشاه برای مبارزه با نيروهای هوايی بريده از رژيم شاه به سمت تهران در حركت بود در نزديكی‌های همدان توسط مردم اين شهر متوقف و در جاده كرمانشاه جلوی تانك‌ها و توپ‌ها گرفته و اسلحه‌ها نيزدر محل خاصی جمع آوری و نگهداری شد و اين نيروها برای كمك به نظام شاهنشاهی به تهران نرسيدند.
وی در پايان گفت: در همين روزها بود كه صدای انقلاب از راديو پخش شد و گوينده صدای پيروزی انقلاب را به سمع تمام جهانيان رساند.
captcha