بینش و بصیرت سیاسی؛ مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی
کد خبر: 2077
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

بینش و بصیرت سیاسی؛ مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی

گروه سیاسی: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی دارای خصوصیات فقاهت، زهد و مردم دوستی، بینش و بصیرت سیاسی بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کهگیلویه ‌و بویراحمد، فتاح محمدی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هشتم آبان‌ماه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم یکمین سالگرد رحلت آیت‌‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی، گفت: ایشان دارای خصوصیات فقاهت، زهد و مردم دوستی، بینش و بصیرت سیاسی بود.



وی اظهار کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی ارادت خاصی به مردم کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب کشور داشت و همواره با بیان ولایت‌مداری و وفاداری آنان به نظام و انقلاب، از مسئولان کشوری درخواست می‌کرد مردم این استان را مورد حمایت جدی قرار دهند.



معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی از شاگردان برجسته امام خمینی‌(ره) و آیت‌الله بروجردی بود و در زمان تدریس خود نیز شاگردان مطرحی را تربیت کرد.



محمدی در ادامه به تشریح وظایف دستگاه‌‌ها به‌منظور هر‌چه باشکوه‌تر برگزاری مراسم یکمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: مخابرات به‌صورت پیامکی اطلاع‌رسانی و سازمان تبلیغات از روحانیان برای حضور در مراسم دعوت کند.



وی با تأکید بر این‌که فضا‌سازی برنامه به سپاه واگذار شده، عنوان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و ثبت ‌احوال با هماهنگی شهرداری اقدام به برگزاری نمایشگاه کنند.



معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که سپاه برای مشخص شدن مجری با هماهنگی صدا و سیمای استان برنامه را اجرا کند، عنوان کرد: در راستای برقراری نظم و امنیت در بیرون و بحث ترافیک در مراسم یکمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی نیروی انتظامی عهده‌دار این کار است.



محمدی خاطرنشان کرد: برنامه این مراسم در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران، ائمه‌ جمعه، سپاه شهرستان، حوزه علمیه برگزار شود.



وی یادآور شد: مراسم یکمین سالگرد ارتحال آیت‌‌الله سید کرامت‌الله ملک‌‌حسینی روز 12 آبان مصادف با سالگرد رحلت آن عالم ربانی در یاسوج و در مصلای امام خمینی(ره) در عصر همان روز برگزار می‌شود و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دعوت از یک سخنران ملی و کشوری از رئوس این برنامه‌ها است.



امین کمالوندی، مدیر‌کل ارشاد ‌اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست پیشنهاد کرد، نمایشگاه عکس و دست نوشته‌‌های آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی در محل برگزاری مراسم برگزار شود.



وی تصریح کرد: قریب به 80 قطعه عکس و 70 دست ‌نوشته که با هماهنگی دفتر بیت آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی صورت گرفته آماده به نمایش گذاشتن در مراسم سالگرد این عالم وارسته است.



هم‌چنین رضا پارسیان‌‌نژاد، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد هم نقطه عطف برگزاری باشکوه مراسم یکمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌العظمی ملک‌حسینی را حضور مردم عنوان کرد و گفت: از برنامه‌های مهم قابل اجرا در این مراسم توزیع و پخش کتاب این فقید دانشمند بوده که تا پنج‌شنبه جاری در دو هزار جلد به چاپ رسیده و به استان وارد می‌شود.


captcha