موفقيت در كسب زندگی ايده‌آل قرآنی در گرو تربيت دينی است
کد خبر: 1737872
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹

موفقيت در كسب زندگی ايده‌آل قرآنی در گرو تربيت دينی است

گروه انديشه و علم: استاد حوزه علميه «الزهرا(س)» زنجان موفقيت در كسب زندگی ايده‌آل قرآنی را در گرو تربيت دينی و احساس نياز به مبانی اسلامی دانست.

«زهرا علمی‌فرد»، استاد حوزه علميه «الزهرا(س)» زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال‌غرب كشور، با اشاره به مؤلفه‌های زندگی ايده‌آل قرآنی گفت: بهره‌مندی از آرامش درونی و امنيت روانی و كمال از مؤلفه‌های زندگی ايده‌ال است و انسان با ازدواج می‌تواند زمينه رسيدن به آرامش درونی را فراهم كند.
وی افزود: تشكيل خانواده برای رسيدن به كمال و آرامش انسان است و زن و مرد بايد به تعبير قرآن كريم مانند لباس برای همديگر باشند و امنيت و آرامش روانی در محيط خانه برای زوجين ايجاد شود.
علمی‌فرد با تأكيد بر ضرورت برگزاری كلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج گفت: وظايف و حقوق زن و مرد نسبت به همديگر و ايجاد تفاهم و راه‌های تحكيم بنيان خانواده بايد برای جوانان تبيين شود و و رفتار و كردار زوجين بايد متناسب با ارزش‌های اسلامی و دينی و بر پايه احترام باشد.
وی با بيان اينكه جوانان امروز بعد از تشكيل خانواده بايد در صدد دوام آن باشند، اظهار كرد: مشكل بسياری از جوانان اين است كه در مقابل مشكلات مقاوم نيستند و بدون آگاهی از وظايف خود در محيط خانواده اقدام به تشكيل خانواده می‌كنند و دوام و انسجام بنيان خانواده با تحمل و صبر و احساس مسئوليت می‌تواند عملی شود.
اين استاد حوزه با اشاره به اهميت تربيت دينی اظهار كرد: اين مسأله كه دغدغه جوان امروز در روند كسب زندگی ايده‌آل منطبق بر مؤلفه‌های قرآنی باشد، بستگی به محيط خانواده و تربيت دينی دارد و اگر جوان مبانی دينی و اسلامی را راه‌حل مشكلات خود بداند و به اين باور برسد كه قرآن كريم می‌تواند در تمام عرصه‌ها پاسخگوی نيازهای او باشد، دغدغه اصلی خود را برای رسيدن به زندگی ايده‌آل، شاخصه‌های قرآنی قرار می‌دهد و زندگی مبتنی بر دين را زندگی متعالی می‌داند.
علمی‌فرد ادامه داد: هجمه‌های تبليغی برای منحرف كردن جوانان از سوی غرب گسترده است ولی گرايش جوانان به مبانی دينی و اسلامی و معرفت و شناخت جوانان امروزی نسبت به جوانان نسل‌های گذشته ارتقا يافته است.
وی با اشاره به رواج عقيده «فمينيستی» اظهار كرد: اين چنين عقايدی درباره زنان در غرب پرورش يافته و ضد دين است و با مبانی دينی و اسلامی تعارض دارد و بر اساس اين عقيده تشكيل خانواده مانع پيشرفت زنان است و پيروی از اين عقايد بنيان خانواده را متزلزل می‌كند و ارزش‌های دينی و جايگاه و حقوی زوجين رعايت نمی‌شود.
استاد حوزه علميه «الزهرا(س)» زنجان در پايان خاطرنشان كرد: خانواده، مبلغان و رسانه‌ها مهم‌ترين نقش را در تبيين ارزش‌های دينی و اسلامی در جامعه دارند و خانواده‌ها و مراكز آموزشی بايد تربيت دينی را مورد توجه قرار دهند.
captcha