بسیجیان با الگوبرداری از مکتب عاشورا وارد میدان می‌شوند
کد خبر: 1476533
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
فرمانده سپاه شازند:

بسیجیان با الگوبرداری از مکتب عاشورا وارد میدان می‌شوند

گروه اجتماعی: سرهنگ رسولی با اشاره به اینکه بسیج ادامه‌دهنده راه عاشوراست، تصریح کرد: بسیج همانند مکتب عاشورا هرجا دین نیاز داشته باشد وارد میدان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سرهنگ علی رسولی، فرمانده ناحیه بسیج شازند امروز، دوم آذر در پنجمین نشست مجمع بسیجیان این شهرستان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: فلسفه تشکیل بسیج حضور مردم در صحنه‌هایی است که نیاز جامعه است و بدون شک استمرار انقلاب اسلامی جز با حضور  متسمر مردم در صحنه امکان‌پذیر است.

وی افزود: بسیج نهادی فراتر از یک دستورالعمل ذهنی و نظری است بسیاری از کشورها تدبیرهایی را مطرح می‌کنند که برای یک مقعط زمانی کشور مؤثر است؛ اما امام راحل در ابتدای انقلاب تشکیل  قبایی را مطرح کرد که به تن همه ارکان نظام جمهوری اسلامی اعم از پیر و جوان و در همه دوره‌های اجتماعی و سیاسی برازنده بود.

رسولی افزود: بسیج در کنار مردم افتخار می کند؛ چراکه در کنار مردم و با مردم هویت پیدا می‌کند و با اعتماد و تکیه بر مردم در همه عرصه‌ها از عرصه جهادسازندگی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی می‌کند.

وی اضافه کرد: بسیج با کارکرد نظامی و غیرانتظامی شامل فرهنگی، علمی و اقتصادی به دشمنان اجازه نمی‌دهند دشمنان به نظام و کشور چشم طمع داشته باشند و در نطفه توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند.

فرمانده سپاه شازند با اشاره به اینکه بسیج ادامه‌دهنده راه عاشوراست، تصریح کرد: امام حسین(ع) آنگاه که احساس کرد دین در خطر است به‌عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین وارد میدان شده و هستی خویش را فدا کرد؛ لذا بسیج همانند مکتب عاشورا هرجا دین نیاز داشته باشد وارد میدان می‌شود.

این مقام مسئول در پایان، بسیج را سازمانی متشکل از آحاد ملت دانست و خاطرنشان کرد: بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری متشکل از آحاد ملت است و از این رو تمامی افراد جامعه از شهری، روستایی تحصیل کرده و حتی کودکان نیز شامل بسیج می‌شوند که هدف آنان پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

captcha