جشنواره «مدهامتان» بهمن‌ماه برگزار می‌شود/ دلایل تعویق زمان جشنواره
کد خبر: 1474726
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
میرزایی‌نسب:

جشنواره «مدهامتان» بهمن‌ماه برگزار می‌شود/ دلایل تعویق زمان جشنواره

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی جشنواره‌های کانون‌های مساجد کشور، گفت: از دلایلی که باعث تغییر زمانی برپایی جشنواره سراسری مدهامتان شد، می‌توان به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان، اجلاس سراسری نماز در اهواز و امتحانات دانشگا‌ه‌ها اشاره کرد.

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه مرحله استانی جشنوراه قرآنی مدهامتان در نهمین دوره از 21 شهریورماه در استان‌های مختلف آغاز شده است، گفت: تاکنون 22 استان موفق به برگزاری این مسابقات در مرحله استانی شده‌اند و تا پایان هفته جاری دو استان آذربایجان شرقی و همدان نیز رقابت‌های خود را برگزار خواهند کرد.

تغییر زمان برگزاری مسابقات تفسیر
وی با بیان اینکه تغییراتی در بحث زمانی مسابقات به وجود آمده است، افزود: رشته‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه که قرار بود در تاریخ 23 و 30 آبان‌ماه برگزار شود، موکول به هفتم آذرماه شد. این مسابقات به صورت همزمان ساعت 8:30 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست مسئولان دبیرخانه کانون‌های مساجد در یزد
میرزایی‌نسب در مورد دلایل این تغییرات زمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه 30 آبان‌ماه مصادف با زمان برگزاری نشست مسئولان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان‌های سراسر کشور است که در یزد برگزار می‌شود، طبیعتاً به دلیل اختلالی که ممکن بود در برخی استان‌ها به وجود بیاید و از طرف دیگر برخی استان‌ها 30 آبان‌ماه را به عنوان آخرین مهلت برگزاری جشنواره در نظر گرفته بودند، دبیرخانه‌های ما امکان حضور را نداشتند.
دبیر اجرایی جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور اظهار کرد: در بحث رشته‌های تفسیر نیز که قرار بود 23 آبان‌ماه برگزار شود، تعداد زیادی از استان‌ها درخواست داشتند تا زمان بیشتری را برای بحث ثبت نام و حضور ائمه جماعات در نظر بگیریم و به همین دلیل هم دو هفته برای آنها زمان در نظر گرفته شد تا در مجموع این مسابقات در این بخش، هفتم آذرماه برگزار شود.

تاریخ قبلی زمان برگزاری جشنواره 9 تا 12 دی‌ بود
وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان که پیش از این قرار بود 9 تا 12 دی‌ماه باشد نیز دچار تغییراتی شد که عمده‌ترین دلیل تغییر این زمان همزمانی با پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان بود و از طرف دیگر نیز خود استان خوزستان که میزبان مرحله کشوری است نیز درگیر اجلاس سراسری نماز است که این امر نیز در تغییر زمان برگزاری از دی ماه به بهمن‌ماه اثرگذار بوده است.

جشنواره مدهامتان هفتم تا دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود
میرزایی‌نسب بیان کرد: در بحث اجلاس سراسری نماز و با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خوزستان درگیر این اجلاس خواهند بود تصمیم گرفته شد تا مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان به تأخیر بیفتد. دلیل دیگر نیز این بود که برخی شرکت‌کنندگان ما دغدغه حضور در امتحانات دانشگاهی را داشتند، با توجه به هم زمانی تاریخ قبلی مرحله کشوری جشنواره با ایام تعطیلات قبل از امتحان در دانشگاه‌‌ها تصمیم گرفته شد تا در نهایت جشنواره مدهامتان در هفتم تا دهم بهمن‌ماه برگزار شود.
دبیر اجرایی جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور یادآور شد: در حال حاضر جشنواره قرآنی مدهامتان در اوج برگزاری در مرحله استانی است و امسال با چهره‌های جدید و افراد زیادی که برای اولین بار در جشنواره حضور داشته و به مرحله کشوری راه یافته‌اند، مواجه شد‌ه‌ایم.

حضور 18 هزار نفر در جشنواره مدهامتان تاکنون
وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 10 استان مسابقات خود را برگزار نکرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه تاکنون آمار این استان‌ها حساب نشده است، اما بالغ بر 18000 نفر از اعضای کانون‌های مساجد در جشنواره حضور داشته‌اند و تقریباً استان‌هایی همچون، اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی و ... که  بیشترین تعداد کانو‌ن‌های مساجد را دارند مسابقات خود را برگزار نکرد‌ه‌اند و قطعاً این آمار افزایش چشمگیری خواهد یافت.
میرزایی‌نسب در ادامه از راه‌اندازی ستاد خبری دبیرخانه دائمی جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و افزود: این راه‌اندازی بعد از پایان مرحله استانی خواهد بود.

captcha