ولایت‌پذیری تداعی‌کننده هویت واقعی جامعه اسلامی است
کد خبر: 1471167
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹

ولایت‌پذیری تداعی‌کننده هویت واقعی جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه گفت: هویت واقعی جامعه اسلامی با ولایت‌پذیری مردم آن جامعه شکوفا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه اسلامی هویت واقعی خویش را پیدا کرده و با آن حرکت کند، باید بر مبنای ولایت‌پذیری حرکت کنیم، زیرا بحث ولایت‌پذیری تمامی ظاهر و باطن انسان‌ها را دربر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: معتقد هستم که تکلیف را پیامبر اکرم(ص) روشن کرده است و مبنای حرکت جامعه باید براساس مبانی وحی و مسیر روشن و شیوه حرکتی چهارده معصومین(ع) باشد.

حجت‌الاسلام کفیلویی با اشاره به اهمیت و تأثیر سیره اهل بیت(ع) بر شکل‌گیری تفکرات انسان‌ها، افزود: در دوران غیبت مهدی موعود(عج)، مبنای اندیشه ولایت‌ فقیه و اجتهاد شیعی را به سیره اهل بیت(ع) اضافه کنیم، تا با عظمی راسخ و تفکراتی تکامل‌یافته در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.

این پژوهشگر قرآنی تلاش‌های استکبار جهانی برای بحث هویت‌زدایی اسلام ناب محمدی از اذهان مسلمانان را مادامی که مؤمنین رنگ و بوی حسینی دارند بی‌نتیجه دانست و گفت: مهمترین دارایی مؤمنین مسلمان، داشتن الگو‌های دینی بی‌بدیل نظیر سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه افزود: اگر با مبانی دین مبین اسلام به برنامه‌ریزی زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی، اقتصادی و اخلاقی رقم زنیم و این رویکرد فرهنگ‌سازی و پیاده شود دیگر دنیا قادر به هویت‌زدایی از ما نمی‌شود.

captcha