ارائه ۳ میلیون چادر در طرح ملی «ارتقای چادر نماز در مساجد و اماکن متبرکه»
کد خبر: 1465813
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

ارائه ۳ میلیون چادر در طرح ملی «ارتقای چادر نماز در مساجد و اماکن متبرکه»

گروه جامعه: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از ارائه سه میلیون چادر به مساجد و اماکن متبرکه در طرح ملی «ارتقای چادر نماز در مساجد و اماکن متبرکه» خبر داد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اجرای طرح ملی «ارتقای چادر نماز در مساجد و اماکن متبرکه» به تعداد 3 میلیون چادر خبر داد و گفت: چادر نماز در مساجد از مغفول ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد، بر همین اساس طی این طرح با همکاری بخش خصوصی در ابتدا به مساجد و اماکن متبرکه چادر نماز اعطا می‌شود و در مرحله بعدی و در قالب وقف و نذر این طرح را در کشور گسترش می‌دهیم.
وی از تلاش برای رونمایی از این طرح طی هفته‌های آینده خبر داد و اظهار کرد: طراحی این سه میلیون چادر متفاوت از طرح‌های معمول نخواهد بود ولی در بسته بندی و شکل ویژه و متفاوت ارائه خواهد شد.
قبادی تصریح کرد: تلاش می‌شود این چادرها با کمتریت قیمت و حتی می‌توان گفت با نصف قیمت در مساجد و امامزادگان توزیع شود. البته در ابتدای کار این فعالیت نمادین خواهد بود و ادامه کار بر عهده مردم و آحاد مردم خواهد بود تا در قالب هدیه و وقف آن را ادامه دهند.
وی از ایرانی بودن پارچه چادرها نیز خبر داد و افزود: از طراحی و تولید پارچه، طراحی و تولید چادر تا بسته بندی همه ایرانی است و توسط مؤسسات غیر دولتی انجام می شود.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان گفت: طرح اولیه این کار در ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد مطرح و به عنوان یک ایده توسط دست اندرکاران این حوزه به دست کارگروه ساماندهی مد و لباس رسید، کارشنان ما نیز بررسی و شکل اجرایی به آن دادند و در نهایت از مؤسسات مجری دعوت شد که کار تولید را دنبال کنند.

captcha