عزاداران حسینی پای «مکتب عاشورا»
کد خبر: 1465354
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

عزاداران حسینی پای «مکتب عاشورا»

گروه هنر: برنامه ترکیبی «مکتب عاشورا» ویژه برنامه سیمای آذری شبکه جهانی سحر برای شب‌های ایام عزاداری در ماه‌های محرم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه بین‌المللی سحر، ویژه برنامه «مکتب عاشورا» به تهیه‌کنندگی نوروز پورمند در 18 قسمت برای پخش از سیمای آذری این شبکه تولید شده و با آغاز ماه محرم الحرام برای مخاطبان این شبکه در حال پخش است.

این برنامه که به کارگردانی اسدالله ایمن تولید شده به موضوعات مرتبط با قیام امام حسین علیه السلام می‌پردازد. در «مکتب عاشورا» کارشناسان و مشاوران مذهبی برنامه حجج اسلام حسن عابدیان، علی احمدپور و عادل مولائی به تبیین فلسفه قیام عاشورا پرداخته‌اند. مخاطبان این برنامه محبان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، نخجوان و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و آذری زبان‌های کشورهای اروپایی هستند.

در «مکتب عاشورا» مداحی‌های ماندگار آذری که مداحان معروف و قدیمی آن‌ها را خوانده‌اند، پخش می‌شود. اشعار و دلنوشته‌هایی که توسط شاعران آذری زبان همچون؛ ملا محمد فضولی بغدادی، محمد تقی قمری دربندی، راجی تبریزی، خوندل، خورشید بانو ناتوان، انور، منزوی، یحیوی اردبیلی، ملا حسین دهیل مراغه‌ای و . . . سراییده شده نیز در «مکتب عاشورا» خوانده می‌شود. از دیگر بخش‌های این برنامه مقتل خوانی است که توسط مهدی حسین‌زاده  مجری توانمند و با سابقه سیمای آذری شبکه جهانی سحر اجرا شده است. حضور مداحان آذری زبان در استودیوی برنامه و شعرخوانی و مداحی به زبان آذری از دیگر شاخصه‌های این برنامه است.

برنامه «مکتب عاشورا» با حضور مهدی حسین‌زاده به عنوان مجری – کارشناس تولید شده است. محسن زینلی (صدابردار)، مسعود زمرد نیا، علی سیفی و محمد حاج حیدر اصفهانی (تصویربرداران)، زهرا جلالی (مدیر تولید و هماهنگی)، مهدی جهانگیری، علی علی اصغری و علی پورمند (دستیاران تهیه کننده)، محسن باباخانی ( طراح و مجری دکور) و سجاد پاداش (عکاس) عواملی هستند که در این برنامه همکاری داشته‌اند.

ویژه برنامه «مکتب عاشورا» که در 18 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده است از شب اول محرم از سیمای آذری شبکه بین‌المللی سحر برای علاقمندان و محبین حضرت سید الشهداء علیه السلام روی آنتن است.

captcha