پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی «مدهامتان»
کد خبر: 1462545
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
میرزایی‌نسب خبر داد:

پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی «مدهامتان»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‌های ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی- هنری مساجد با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» در پنج استان در هفته آینده، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا در این دوره از مسابقات بیش از ۴۰ هزار نفر حضور داشته باشد.

مجتبی میرزایی‌نسب، مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‌های ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز مرحله استانی نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، گفت: مسابقات در مرحله استانی تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن مقدمات برای برگزاری مرحله کشوری فراهم خواهد شد.

پایان مرحله استانی تا آخر آبان‌ماه
وی افزود: تاکنون شش استان مسابقات مرحله استانی را برگزار کرده‌اند و سایر استان‌ها نیز تا روز 30 آبا‌ن‌ماه این مسابقات را برگزار می‌کنند. در هفته آینده نیز استان‌های کرمانشاه، کرمان، یزد، فارس و البرز رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند تا جمع استان‌های برگزارکننده تا پایان مهر ماه به 11 استان برسد.
میرزایی‌نسب در مورد برگزاری مرحله استانی مسابقات در استان تهران نیز خاطرنشان کرد: مرحله استانی مسابقات مدهامتان در استان تهران نیز روز 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود که مجری این مسابقات نیز کانون فرهنگی- هنری والفجر خواهد بود.

برگزاری مرحله کتبی جشنواره تا پایان آبان‌ماه
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در ادامه به برگزاری مسابقات در بخش کتبی اشاره و تصریح کرد: این رقابت‌ها در بخش کتبی در دو رشته تفسیر و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود. این مسابقات که به صورت همزمان و سراسری برگزار می‌شود. مسابقات در رشته تفسیر قرآن در روز 23 آبان‌ماه و در مفاهیم نیز روز 30 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
میرزایی‌نسب در ادامه در مورد میزان استقبال از این جشنواره در مرحله استانی، اظهار کرد: روندی را برای مرحله استانی در نظر گرفته بودیم که متسابقان برای ثبت نام به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و یا دبیرخانه به صورت حضوری مراجعه کنند و این کار صورت پذیرفت. برای ثبت نام زمان مشخصی را اعلام کرده بودیم که به دلیل استقبال خوب شرکت‌کنندگان این زمان در برخی استان‌ها چندین بار تمدید شد.

برگزاری مرحله استانی جشنواره در شش استان
وی همچنین بیان کرد: در شش استانی که تاکنون رقابت‌های مرحله استانی را برگزار کرده‌اند بیش از سه هزار نفر حضور داشته‌اند و پیش‌بینی ما بر این است که در نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در نهایت بالغ بر 40 هزار نفر حضور داشته باشند.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور در مورد بیشترین استقبالی که در ادوار گذشته در استان‌های مختلف از این مسابقات به عمل آمده است، یادآور شد: اینکه کدام استان‌ها بیشترین استقبال را از مسابقات داشته‌اند به تعداد کانون‌های فرهنگی- هنری فعال در استان‌ها بر‌می‌گردد. قاعدتاً استان‌هایی که تعداد کانون‌های بیشتری داشته‌اند از استقبال بیشتری برای حضور در مسابقات برخوردار بوده‌اند.
میرزایی‌نسب گفت: بر همین اساس استان‌هایی همچون خراسان رضوی، اصفهان، یزد، خوزستان و سیستان و بلوچستان در ادوار مختلف با استقبال شرکت‌کنندگان مواجه بوده‌اند که در این بین میزان شرکت‌کنندگان در استان سیستان و بلوچستان برای ما نیز جالب بود.
وی افزود: بعد از برگزاری مرحله استانی رقابت‌های مرحله کشوری از تاریخ 9 تا 12 دی‌ماه و به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود. با توجه به ظرفیت بالای استان خوزستان و نیز درخواست مسئولان استانی و وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بر این شد تا در نهمین دوره نیز همچون دوره گذشته خوزستان، میزبان مسابقات شود، و هیچ قراری بر اینکه این استان میزبان دائمی مسابقات شود وجود ندارد.

همچنان پیگیر بحث بین‌المللی شدن جشنواره هستیم
مسئول دبیرخانه‌ دائمی جشنواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور در مورد پیگیری بحث بین‌المللی شدن این مسابقات تصریح کرد: در دوره گذشته صحبت‌هایی در مورد بین‌المللی شدن مسابقات صورت گرفت، اما با توجه به مشکلات بودجه‌ای به وجود آمده در سال گذشته و برگزار نشدن مرحله استانی و کشوری قاعدتاً بحث بین‌المللی شدن نیز مسکوت ماند.
میرزایی‌نسب اظهار کرد: برگزاری مسابقات مدهامتان در سطح بین‌المللی و در بین مساجد جهان اسلام نیاز به ارتباطات زیادی دارد، در حال حاضر طرحی در این زمینه در حال آماده شدن است که باید مراحل و روند قانونی خود را طی کند.

captcha