نماز،‌ راهکار تبدیل تمدن فردگرایی به خداگرایی است
کد خبر: 1459952
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام کفیل:

نماز،‌ راهکار تبدیل تمدن فردگرایی به خداگرایی است

گروه اجتماعی: رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه حکومت امام عصر(عج) تبدیل تمدن فردگرایی به خداگرایی است،‌ گفت: راهکار این تبدیل نماز است.

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی نماز کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با بیان اینکه محور حاکمیت از صدر اسلام نماز بوده است، گفت: اولین گام پیامبر(ص) در حاکمیت نماز بوده است و همین‌طور حضرت علی(ع) و اصولاً حاکمیت جهانی امام عصر(عج) نیز با محوریت نماز است.

حکومت امام زمان(عج) تبدیل تمدن‌ فردگرایی به خداگرایی است
وی با اشاره به اینکه حضرت ولی عصر(عج) برای اینکه جامعه را عدالت‌محور و ظلم‌ستیز کند و عدل جهانی را در دنیا ایجاد کند از نماز کمک می‌گیرد، افزود: حکومت امام عصر(عج) تبدیل تمدن فردگرایی به خداگرایی است یعنی اومانیسم و خودمحوری تبدیل به خدامحوری می‌شود راهکار این تبدیل نماز است یعنی اگر بخواهیم در مدیریت جامعه و کشور موفق باشیم باید از نماز کمک گیریم.
حجت‌الاسلام کفیل با تأکید بر اینکه تمام مدیران ما اگر بخواهند کشور و محیط کاری آنها پیشرفت داشته باشند باید به نماز توجه کنند، گفت: هر مدیری باید دغدغه اول او توجه به نماز باشد.
رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: توجه به نماز فقط خواندن نماز نیست بلکه در نماز، همه چیز دیده شده است؛ وقتی می‌گویند خواندن نماز با لباس غصبی باطل است، یعنی رزق حلال دیده شده است و زمانی که می‌گویند آب نماز باید پاک باشد یعنی طهارت و پایکی دیده شده است لذا تمام ابعاد زندگی، رشد، مدیریت و روانشناسی در نماز دیده شده است.

داشتن جامعه آرام با اقامه نماز محقق می‌شود
وی اضافه کرد: ما یک جامعه آرام می‌خواهیم دغدغه همه این است که جامعه آرام باشد اما آرامش جامعه با نماز است همانگونه که خداوند در آیه 28 سوره رعد می‌فرماید «...أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ ... با یاد خدا دلها آرامش مى‏یابد» اما متأسفانه ما از بستر نماز برای آرامش استفاده نکردیم.
حجت‌الاسلام کفیل ابراز کرد: ما معضل‌های فرهنگی مانند حجاب و غیره در کشور مطرح اما نمی‌دانیم که خداوند در آیه 45 سوره  عنکبوت می‌فرماید «...إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ ...؛ ... نماز از کار زشت و ناپسند باز مى‌‏دارد...».

نماز مانع گناه و بسترساز فرهنگی است
رئیس مرکز تخصصی نماز کشور نماز را مانع گناه و زمینه‌ساز فرهنگی دانست و افزود: اگر قرآن و سخن اهل بیت(ع) را قبول داشته باشیم باید از نماز برای درمان استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر پیوند در یک خانواده، نمازی باشد و انس و محبت میان آن خانواده بیشتر است زیرا نماز کسی‌که به همسرش آزار می‌رساند قبول نیست و اصولاً نماز برای ایجاد ارتباط عاطفی و صمیمیت بین زن و شوهر، محور است و انسان نمازخوان هیچگاه به همسرش توهین نمی‌کند، زندگی او زندگی تخلفی نیست و به فرزندش بدخلقی نمی‌کند به این دلیل که نماز خلق و منش را نیکو می‌کند.
حجت‌الاسلام کفیل با تأکید بر اینکه نماز محور عشق بازی با خداست، گفت: انسان در کلاس و مدرسه عشق سعی می‌کند بهترین معشوق را انتخاب کند و بهترین و کاملترین معشوق خداست و ما باید برای تبلیع نماز همکاری کنیم.

بهترین زمینه‌سازی ظهور و قدم عاشورایی، حرکت برای نماز است
رئیس مرکز تخصصی نماز تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد حسینی، یار امام زمان(عج) باشد و یا اینکه در غدیر بیعتش با حضرت علی(ع) محکم شود،‌ باید بداند بهترین بیعت ما با حضور علی(ع)، بهترین زمینه‌سازی ظهور و قدم عاشورایی حرکت برای نماز است.
وی با بیان اینکه همه ما باید در رابطه با نماز دو تصمیم بگیریم، گفت: اول تغییر در نماز خودمان و برای خواندن آن با حضور در مسجد و نماز اول وقت برنامه‌ریزی کنیم و دوم نسبت به نماز دیگران همت داشته باشیم زیرا تارک الصلوه خودکشی می‌کند و باید به او کمک کنیم.

captcha