عدالت‌محوری نشئت گرفته از قرآن سرفصل حرکت کارکنان ناجا قرار گیرد
کد خبر: 1457313
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
فرمانده انتظامی استان مرکزی:

عدالت‌محوری نشئت گرفته از قرآن سرفصل حرکت کارکنان ناجا قرار گیرد

گروه اجتماعی: کارکنان نیروی انتظامی باید عدالت و عدالت‌محوری نشئت گرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام و قرآن را سرفصل همه تلاش‌های خود قرار دهند تا بتوانند با تکیه بر این اصل ریشه پلیدی‌ها را از جامعه زدوده و پرچم راستین حکومت اسلامی را برافرازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سردار عزیزالله ملکی، فرماندهی انتظامی استان مرکزی صبح امروز، 14 مهرماه در صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی استان که در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته ناجا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، گفت: ایران امروز مأمن مستضعفان و مظلومان عالم به‌ویژه جهان اسلام در منطقه است و این مرهون خون پاک شهدا به‌ویژه شهدای نیروی انتظامی و فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار را شعار هفته ناجا و شالوده عمل و سیاست‌های اجرایی نیروی انتظامی در طول سال عنوان کرد و افزود: تلاش جهادی ضرورتی برای اثبات کارآمدی پلیس است که سعی می‌شود با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های درون‌سازمانی در مسیر نهادینه کردن فرهنگ امنیت اجتماعی و توسعه رویکرد جامعه‌محوری در اجرای مأموریت و وظایف محوله تلاش مضاعف انجام شود.

سردار ملکی برقراری نظم و امنیت داخلی را مهمترین رسالت ناجا دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری اقدامات مطلوبی در راستای تأمین نظم و امنیت عمومی در سطح استان صورت گرفته است، به‌طوریکه این نیرو توانسته به اکثریت شاخص‌های ابلاغ شده از سوی ناجا دست یافته و ضمن کسب رضایت‌مندی عمومی توانسته اعتماد مسئولان و سلسله مراتب ناجا را در راستای تأمین این نظم و امنیت جلب کند.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی خدمت‌رسانی مطلوب به مردم ولایت‌مدار استان و توجه مضاعف به حقوق شهروندی را دیگر وظیفه و رسالت ناجا عنوان کرد و ادامه داد: این نیرو تاکنون تمامی توان خود را در جهت رفع کاستی‌ها و افزایش رضایتمندی عمومی به‌کار گرفته که در این رابطه ضمن راه‌اندازی یگان‌های عملیاتی در سطح استان در راستای کیفی‌سازی کلانتری‌ها و اجرای طرح مدیریت کیفیت اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

سردار ملکی اظهار کرد: این نیرو به‌منظور ارتقای امنیت اجتماعی نیز با بهره‌گیری از توان عملیاتی و اجرای طرح‌های متعدد توفیقات خوبی را کسب کرده که این مهم باعث رضایتمندی 95 درصدی مردم از پلیس شده است.

وی حرکت مضاعف جهت تحقق شعار فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی را اولویت اصلی ناجا در انجام مأموریت‌ها عنوان کرد و افزود: امید است که در نیمه دوم امسال بتوانیم در راستای تحقق این شعار برابر اولویت‌های مأموریتی ناجا و مطالبات مردمی در حوزه امنیت با عزمی راسخ و جهادگونه وارد این عرصه شویم.

سردار ملکی در پایان اظهار کرد: کارکنان نیروی انتظامی باید عدالت و عدالت‌محوری نشأت گرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام و قرآن را سرفصل همه تلاش‌های خود قرار دهند تا بتوانند با تکیه بر این اصل ریشه پلیدی‌ها را از جامعه زدوده و پرچم راستین حکومت اسلامی را برافرازند.

همچنین، مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی استان مرکزی به‌مناسبت فرارسیدن هفته ناجا با حضور مسئولان استانی با اجرای حرکات نمایشی کارکنان یگان ویژه و رژه نیروهای نظامی و انتظامی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

تقدیر از خانواده شهدا، خادم نمونه ایثارگران، بازنشستگان شاخص پیشکسوت، اساتید برتر کارکنان برگزیده، برگزیدگان مسابقه نیروی انتظامی و اعطای درجه به تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

یادآور می‌شود، از 14 تا 21 مهرماه جاری به نام هفته ناجا با شعار «پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار» نام‌گذاری شده است.    

captcha