حق کشاورزی به‌عنوان یک امانت الهی ادا شود
کد خبر: 1456199
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
حجت‌الاسلام‌ بهرام‌پور:

حق کشاورزی به‌عنوان یک امانت الهی ادا شود

گروه اجتماعی: کشاورزی امانتی است که باید حق آن را بهتر ادا کنیم. خداوند افرادی را که برای تحقق رضایت او در تلاش هستند، پاداش بی‌منتهی عنایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان صبح امروز، چهارشنبه نهم مهر برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام‌پور، مسئول پیشین حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه جهاد کشاورزی خوزستان در این مراسم با تصریح بر اینکه باید از فرصت خدمتگزاری به مردم به نحو احسنت استفاده کرد، گفت: خون شهیدان باعث ایجاد معنویت بسیار ویژه‌ای در خوزستان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشاورزی یک امانتی است که باید حق آن را بهتر ادا کنیم، گفت: مسئولیت یک فرصت نیست بلکه یک ایستگاهی است برای پاسخگویی نسبت به این مسئولیتی که در آن واقع هستیم.

بهرام‌پور افزود: امروز کشاورزی خوزستان اعتبارات فراوانی را به خود جذب کرده که با تفاوت و راهبرد صحیح این مجموعه نیاز به تلاش مضاعفی است. خداوند کسانی را که برای تحقق رضایت او در تلاش هستند، پاداش بی‌منتهی عنایت خواهد کرد.

کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی کشور است، گفت: مهم‌ترین رسالت جهاد کشاورزی تأمین غذا برای هموطنان بوده که امروزه با توجه به افزایش جمعیت و محدود بودن آب و خاک این کار بسی دشوار شده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی کمترین تأثیرپذیری را از معادلات جهانی دارد، گفت: بیش از 95 درصد فعالیت‌های کشاورزی امروزه در بخش خصوصی انجام می‌شود که این یکی از مؤلفه‌های مدیریت جهادی بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه جهاد کشاورزی یکی از حلال‌ترین روزی‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهد، گفت: کار کشاورزی در آموزه‌های سنتی، دینی و مذهبی ما دارای ارزش بسیار بالایی بوده است.

چنگلوایی با تصریح بر اینکه خوزستان از نظر میزان تولیدات کشاورزی یک استان منحصر به فرد در سطح کشور بوده است، گفت: تفاوت وزارت کشاورزی با دیگر وزارت‌های دولتی کشور این است که پرداختن به ارزش‌های دینی و مذهبی و گسترش آن به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های این وزارت بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در حوزه فرهنگی و عقیدتی در سطح ملی دارای یک جایگاه ویژه‌ای است، افزود: تشکیل شورای فرهنگی و کسب رتبه‌های نخست در مسابقات قرآن از مهم‌ترین دستاوردهای این سازمان در طول چند سال اخیر بوده است.

به گزارش ایکنای خوزستان در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام بهرام‌پور، مسؤل پیشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در خوزستان تقدیر شد و حجت‌الاسلام دغاغله به جای وی معرفی شد.

captcha